یک نوجوان هجده‌ساله بریتانیایی با استفاده از تلویزیون هوشند آمازون و یک گوشی هوشمند توانست ویدئو‌هایی از گیم‌پلی بازی GTA ۶ را هک و منتشر کند.

اواخر سال گذشته میلادی، دنیای بازی‌های ویدئویی با انتشار بیش از ۹۰ کلیپ ویدئویی کوتاه متحول شد و گیم‌پلی بازی بلاک‌باستر GTA ۶ مورد حمله هکر‌ی قرار گرفت؛ البته تمامی این ویدئو کلیپ‌ها به‌‌سرعت از مراجعی مانند یوتیوب حذف شدند، اما قبل از آن بیشتر از میلیون‌ها نفر در سراسر جهان این کلیپ‌ها را مشاهده کردند.

پس از حمله هکری و انتشار ویدئوها، تحقیقات درباره منبع این حمله باجدیتی بسیار بالا آغاز شد که درنتیجه یک نوجوان هجده‌ساله به‌نام آریون کورتاج در بریتانیا دستگیر شد. برخلاف آنچه تصور می‌کنید، این فرد یکی از اعضای تیم هکری Lapsuss$ است که با سازماندهی کامل برای نفوذ به سایت‌ها و سازمان‌های معروف ازجمله مایکروسافت، انویدیا، راک‌استار و اوکتا با یکدیگر همکاری کرده و از کمپانی نام‌برده اخاذی می‌کنند.

بازی GTA 6

قبل از هک راک‌استار، آریون برای حمله هکری به کمپانی تایوانی انویدیا در فوریه ۲۰۲۲ دستگیر و در هتل ترول‌لاج تحت مراقبت‌های امنیتی بود؛ پلیس محلی شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای این فرد ازجمله ممنوعیت استفاده از اینترنت درنظر گرفته بود تا نتواند به‌فعالیت‌های مخربش ادامه دهد. اما از آن‌جایی که برخی از هکرها بسیار حرفه‌ای هستند حتی با استفاده از کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین وسیله‌های الکترونیکی می‌توانند مجموعه‌ای را هک کنند.

طبق تازه‌ترین گزارش بی‌بی‌سی، از آنجایی که کورتاج نمی‌‌توانست به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشد، برای نفوذ به‌ سرویس‌های ابری کمپانی راک‌استار از یک تلویزیون هوشمند آمازون، گوشی هوشمند، کیبورد و ماوس استفاده کرد. پس از آن به‌تمام ویدئو کلیپ‌های بازی GTA 6 دسترسی پیدا کرد و با ارسال پیام به تیم نرم‌افزاری این شرکت ادعا کرد که اگر با او در تلگرام ارتباط نگیرند کدهای منبع را در پلتفرم‌های مختلف منتشر خواهد کرد.

باوجوداین، از هجدهم سپتامبر سال گذشته تاکنون بیشتر از ۹۰ ویدئو کلیپ از بازی GTA ۶ در پلتفرم‌های مختلف انتشار یافته، اما موضوعی که هنوز روشن نیست آن است که آیا نوجوان بریتانیایی با نام مستعار «TeaPotUberHacker» مسئول همه این افشاگری‌ها بوده یا اینکه یک تیم با سازماندهی کامل اقدام به هک و انتشار ویدئوها کردند. کمپانی راک‌استار گمیز هنوز هیچ بیانیه رسمی درباره بازی GTA ۶ منتشر نکرده، اما انتظار می‌رود این بازی سال ۲۰۲۴ معرفی و وارد بازار شود.

اخبار مرتبط:‌