در‌حالی‌که ریلمی برای عرضه جدیدترین گوشی هوشمند خود، GT5 Pro آماده می‌شود شایعات منتشر شده، جزئیات دوربین این گوشی را فاش کرد.

طبق گزارش‌ها، ریلمی قصد دارد در هفته آینده گوشی جی‌تی 5 که پیش‌تر با نام ریلمی GT Neo 6 شناخته می‌شد با تراشه اسپندراگون 8 نسل 2 به بازار جهانی عرضه کند. همچنین خبرها حاکی از آن است که اواخر امسال ریلمی گوشی GT5 Pro را با تراشه اسپندراگون 8 نسل 3 به بازار جهانی معرفی خواهد کرد.

بر اساس شایعات، این گوشی بار دیگر به دوربین زوم پریسکوپ مجهز خواهد شد و از سنسور OmniVision OV64B با کیفیت 64 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 3 برابری استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور 1/1.4 اینچی سونی سری IMX9 با OIS است که وان پلاس 12 نیز از این مجموعه دوربین استفاده می‌کند.

GT5 Pro

با توجه به پیشرفت Hasselblad، ریلمی عملکرد بهتری دارد و از آنجایی که وان‌پلاس، اوپو و ریلمی بخش‌های زیادی را با هم به اشتراک می‌گذارند این تشابه در دوربین‌ها تعجب‌آور نیست.

بر اساس اخبار منتشر شده از گوشی ریلمی جی‌تی 5، این گوشی از صفحه نمایش 6.74 اینچی با رزولوشن K1.5، طیف رنگی DCI-P3 و روشنایی و نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتزی استفاده می‌کند. این دستگاه از سیستم عامل اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI 4.5 بهره می‌برد.

این گوشی به دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی مجهز شده است و در دو نسخه با شارژ سریع 150 واتی و باتری‌های 5160 و5080 میلی‌آمپر‌ساعتی و شارژ سریع 240 واتی با باتری 4600 و 4450 میلی‌آمپر‌ساعتی عرضه می‌شود.

تا‌کنون اطلاعات بیشتری از گوشی GT5 Pro در دسترس نیست و با در‌نظر گرفتن مشخصات گوشی جی‌تی 5 باید دید گوشی جی تی 5 پرو با قابلیت‌های بیشتری ارائه خواهد شد یا شرکت ریلمی به اندکی تغییرات در آن راضی خواهد شد.

جی تی ۵: اولین گوشی ریلمی با رم ۲۴ گیگابایتی