علی‌رغم قدرت و توانایی پردازشی‌ بالایش، کیفیت اجرایی GTA VI در پلی‌استیشن 5 پرو ممکن است مطابق انتظارات کاربران نباشد.

ریچارد لیدبتر از رسانه Digital Foundry در طی مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشت، اعلام کرد که پردازنده پلی‌استیشن 5 پرو دقیقاً مشابه نسخه پایه آن است و همین باعث می‌شود محدودیت‌هایی در اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه برایش پیش بیاید. اگر شرکت Rockstar Games اجرای GTA VI با 30 فریم بر ثانیه را در نسخه پایه در نظر داشته باشد، به طور قطع کنسول میان‌نسلی سونی نیز نمی‌تواند 60 فریم ثابت به کاربر تحویل دهد. تمامی نسخه‌های این سری، پردازش‌های پیچیده‌ای داشتند که همگی به جای کارت گرافیک، به پردازنده فشار می‌آوردند و به همین دلیل، در اوایل انتشار بر روی 30 فریم بر ثانیه یا حتی پایین‌تر قفل بودند.

منظور این نیست که کیفیت اجرایی GTA VI در پلی‌استیشن 5 پرو بهتر از نسخه پایه نیست بلکه فقط مسئله نرخ فریم آن است. به گفته Digital Foundry جلوه‌های بصری عناوین مختلف به لطف افزایش توانایی کارت گرافیک، به طرز واضحی ارتقاء خواهد یافت و علاوه بر آن، عناوین سنگین از قبیل GTA VI، به طور قطع با ثبات بیشتری بر روی این کنسول اجرا خواهند شد. پردازنده این کنسول نیز علی‌رغم تغییر نکردن، با 10 درصد افزایش سرعت کلاک روبرو شده که این نیز در اجرایی با کیفیت و ثبات بیشتر قطعاً موثر خواهد بود.

کیفیت اجرایی GTA VI

با توجه به این که تا به این لحظه فقط یک تریلر از بازی بسیار موردانتظار GTA VI از سوی شرکت Rockstar Games منتشر شده و هیچ اطلاعات دیگری از این بازی به خصوص کیفیت اجرایی آن مطرح نشده، زود است که بگوییم سازندگان 30 فریم بر ثانیه را در کنسول‌های پلی‌استیشن 5 عادی، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هدف گرفته‌اند. تا به این لحظه، انتشار بازی همچنان برای سال 2025 در نظر گرفته شده است اما پیچیدگی و گستردگی بسیار زیاد آن و سخت بودن مراحل توسعه، در نهایت ممکن است باعث شود تا سال 2026 شاهد عرضه رسمی این بازی نباشیم.

بازی GTA VI که یکی از موردانتظارترین محصولات سرگرمی در چند دهه اخیر است، قرار است سال آینده بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه شود. تا به این لحظه خبری از نسخه رایانه‌های شخصی نیست اما بر طبق الگوی همیشگی، انتظار می‌رود یک تا دو سال پس از نسخه‌های کنسولی، کامپیوترها نیز میزبان این عنوان باشند.