شرکت OpenAI از GPT 4 Turbo رونمایی کرد که تا فروردین ۱۴۰۲ به‌روز شده و توانایی تحلیل ورودی ۶ برابری متنی و توانایی تحلیل فایل‌های مختلف به‌آن اضافه می‌شود.

دیشب شرکت OpenAI اولین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را برگزار کرد که در آن از جدیدترین و قدرتمندترین مدل زبانی هوش مصنوعی در جهان رونمایی کرد که قرار است در ChatGPT مورد استفاده قرار بگیرد. مدل جدید که GPT 4 توربو نام دارد می‌تواند حجم بسیار بیشتری از ورودی را نسبت به نسخه قبلی تجزیه و تحلیل کند. در نسخه قبلی سقف محتوای متنی ۵۰ صفحه‌ای برای ورودی وجود داشت، اما این نسخه می‌تواند ۳۰۰ صفحه ورودی را در قالب نوشته تجزیه و تحلیل کند که ۶ برابر بیشتر از نسخه قبلی است.

علاوه‌بر افزایش سقف ورودی، این شرکت اطلاعات اولیه که برای آموزش GPT 4 Turbo مورد استفاده قرار گرفته را به‌روز کرده و اکنون این ابزار از اطلاعات اینترنت تا آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) بهره می‌برد. این درحالی است که نسخه قبلی تا سپتامبر ۲۰۲۱ اطلاعات داشت و از اخبار پس از آن مطلع نبود، اگرچه در به‌روزرسانی قبلی ChatGPT 4 شرکت Open AI قابلیت جستجو در اینترنت را به ابزار هوش مصنوعی خود اضافه کرده بود و کاربران می‌توانستند از این ابزار در کنار اینترنت بهره ببرند.

امکانات جدید GPT 4 تورب

یکی دیگر از امکانات جدید GPT 4 توربو، قابلیت وارد کردن عکس در آن است و پس از آن، این ابزار توضیحاتی در مورد عکس می‌دهد. همچنین قابلیت خواندن متن (تبدیل متن به گفتار) به این ابزار اضافه شده که می‌تواند کار با آن را بسیار آسان‌تر کند. یکی از قابلیت‌هایی که مدتی است رقبای ChatGPT مانند Claude شرکت Anthropic ارائه می‌کنند، امکان وارد کردن فایل برای تحلیل اطلاعات درون آن است که با اعلام مدیران Open AI این قابلیت هم در این نسخه اضافه شده است.

علاوه‌بر رونمایی از GPT 4 Turbo، این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دست یافته و ۹۲ درصد از شرکت‌های Fortune 500 (۵۰۰ شرکت بزرگ در آمریکا از جمله والمارت، آمازون و اپل) از این ابزار بهره می‌برند. همچنین شرکت مذکور برای تشویق مردم به‌استفاده از نسخه جدید اعلام کرد نه‌تنها از کاربران خود در دعواهای حقوقی به‌وجود آمده به‌دلیل نقض حق تجاری و کپی‌رایت دفاع می‌کند، بلکه حاضر است خسارات به‌وجود آمده را نیز پرداخت کند.

یکی از بهترین خبرهایی دیشب، این است که نسخه توسعه‌دهندگان ChatGPT 4 Turbo با یک‌سوم قیمت نسبت به نسخه قبلی عرضه می‌شود تا این ابزار بیشتر از قبل در دسترس عموم قرار بگیرد. اگرچه به‌صورت رسمی از قیمت و تاریخ عرضه GPT 4 توربو رونمایی نشد، تهیه اشتراک نسخه عمومی فعلی ۲۰ دلار در ماه هزینه دارد و احتمالا نسخه جدید ارزان‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط: