یکی از کارشناسان پلیس فتا با اعلام اینکه مجرمان سایبری درحال سوءاستفاده از 20 گیگ اینترنت رایگان دولت هستند از مردم خواست که هوشیار باشند.

در راستای انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در تاریخ 8 تیرماه برگزار شود دولت اقدام به اهداء 20 گیگابایت اینترنت رایگان به مردم از طریق ارسال پیامک کرده است و در متن پیامک از کسانی که تمایل به فعال‌سازی این هدیه دارند خواسته است تا با شماره‌گیری کدی که دراختیارشان قرار گرفته از اینترنت استفاده کنند.

در متن پیامک مذکور عنوان شده که اینترنت موردنظر به ‌جهت استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی نظیر بله، گپ، آی گپ، روبیکا، تلوبیون و ... درنظر گرفته شده و کاربران در زمان انتخابات می‌توانند از این شبکه‌های اجتماعی به‌صورت رایگان استفاده کنند و مدت زمان استفاده ازاین بسته نیز 30 روز ذکر شده است. اما اخیرا جواد مختار رضایی کارشناس پلیس فتا فراجا ضمن اشاره به این موضوع عنوان کرد که مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک یا پیام در شبکه‌های اجتماعی کرده و با ابزار قرار دادن این 20 گیگ اینترنت به‌دنبال فریب طعمه‌های خودشان هستند.

رضایی از شهروندان خواست تا فریب پیامک و پیام‌هایی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود و از کاربران می‌خواهد تا روی لینکی که در محتوای پیام، ضمیمه شده کلیک کنند، را نخورند. او در ادامه راه فعال‌سازی 20 گیگابایت اینترنت هدیه را برای اپراتورهای مختلف به شیوه زیر بیان کرد:

کد دستوری برای کاربران همراه اول و رایتل: #673*100*

کد دستوری برای کاربران ایرانسل: #1*5*

سوء استفاده از 20 گیگ اینترنت رایگان دولتی

لازم به‌ذکر است که پیش ازاین امیر محمدزاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ذکر توضیحاتی دراین زمینه اعلام کرده بود که فعال‌سازی بسته فوق مغایرتی با بسته‌های فعال دیگر ندارد. همچنین وزیر ارتباطات نیز با اعلام اینکه به نامزدها بسته‌های ویژه تبلیغاتی اختصاص داده می‌شود گفته بود در این بسته‌ها کانال‌های مخصوص هواداران و کانال‌های استانی مخصوص پیگیری و بررسی صحت اطلاعات منتشر شده، نشان آبی دریافت می‌کنند.