به دنبال اتمام مراسم گلکسی آنپکد، حال همه توجه‌ها به رویداد Made by Google که در تاریخ 13 آگوست برگزار می‌شود، منعطف شده است. بر اساس اطلاعات لو رفته جدید، قیمت گوگل پیکسل 9 قرار است با افزایشی نسبت به نسل قبل خود مواجه شود.

یکی از موردانتظارترین گوشی‌ها، سری گوگل پیکسل 9 است که انتظار می‌رود تغییرات زیادی با خود به همراه داشته باشد که مهم‌ترین آنان، استفاده از ویژگی‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی است. اطلاعات مختلفی از این سری گوشی تا به این لحظه لو رفته است اما قیمت گوگل پیکسل 9 آن در هاله‌ای از ابهام مانده بود و فقط تصور می‌شد که به دلیل لحاظ شدن AI، قیمت آن قرار است افزایشی داشته باشد. حال، قیمت دقیق این سری گوشی‌ها در بازار اروپا لو رفته است.

امسال شرکت گوگل تاریخ مراسم Made by Google و عرضه سری پیکسل خود را جلو انداخت و از این طریق همه را شگفت‌زده کرد. تقریباً یک ماه تا برگزاری رویداد مذکور باقی مانده اما در این لحظه، قیمت سری پیکسل 9 به صورت ناگهانی لو رفت. قیمت این سری گوشی در بازار اروپا به لطف Dealabs منتشر شده و از رنگ‌بندی‌ها و نسخه‌های مختلف این گوشی نیز رونمایی شد.

اطلاعات لو رفته جدید، وجود چهار نسخه از سری پیکسل جدید را که پیش‌تر شایعه شده بود، تایید می‌کنند. احتمال می‌رود اسم گوشی‌های تاشوی گوگل عوض شود و امسال به جای گوگل پیکسل فولد 2، اسم آن به گوگل پیکسل 9 پرو فولد تغییر کند. انتظار داریم گوشی‌های گوگل پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 XL و پیکسل 9 پرو فولد در رویداد پیش‌رو به بازار عرضه شود. در زیر می‌توانید رنگ‌بندی‌ها و قیمت نسخه‌های مختلف این مجموعه در فرانسه را شاهد باشید که انتظار می‌رود برای باقی کشورهای اروپایی نیز به همین شکل باشد.

رنگ پیکسل 9

نسخه پیکسل 9 قرار است در چهار رنگ پورسلین، موهیتو، کازمو و ابسیدین در دسترس باشد. این دستگاه دارای دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی بوده که نسخه پایه با قیمت حدود 977 دلار و نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 1086 دلار به فروش می‌رسد.

نسخه‌های 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی پیکسل 9 پرو قرار است در چهار رنگ پورسلین، صورتی، ابسیدین و فندقی در دسترس باشد. از طرف دیگر، نسخه 512 گیگابایتی قرار است فقط در دو رنگ فندقی و ابسیدین در دسترس باشد. قیمت گوگل پیکسل 9 پرو 128 گیگابایتی به 1194 دلار، نسخه 256 گیگابایتی به 1302 دلار و نسخه 512 گیگابایتی نیز 1444 دلار می‌رسد.

برای گوگل پیکسل 9 پرو XL، نسخه‌های 128 گیگابایتی و 512 گیگابایتی رنگ‌های ابسیدین، فندقی و پورسلین در نظر گرفته شده است. برای نسخه 256 گیگابایتی، علاوه بر رنگ‌های ذکر شده صورتی نیز در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است که نسخه یک ترابایتی فقط در رنگ ابسیدین موجود است. در زمینه قیمت، نسخه 128 گیگابایتی حدود 1302 دلار، نسخه 256 گیگابایتی 1411 دلار، نسخه 512 گیگابایتی 1522 دلار و نسخه یک ترابایتی نیز با قیمت 1835 دلار به فروش خواهد رسید.

در مورد سری پیکسل 9 پرو فولد اطلاعات تایید شده خاصی در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم تا گوگل تغییر نام پیکسل فولد 2 به پیکسل 9 پرو فولد را به صورت رسمی تایید کند. با این حال، در حال حاضر این گوشی تاشو را پیکسل 9 پرو فولد می‌نامیم. این دستگاه در دو رنگ ابسیدین و پورسلین در دسترس خواهد بود. نسخه 256 گیگابایتی این گوشی، با قیمت 2063 و نسخه 512 گیگابایتی آن با قیمت 2204 دلار به فروش می‌رسد.

افزایش قیمت گوگل پیکسل 9 نسبت به نسل قبلی واضح است و بیشتر این افزایش قیمت نیز متوجه نسخه پایه است اما گمان می‌شود چنین افزایش چشم‌گیری فقط منحصر به بازار اروپا باشد. قیمت برای بازار آمریکای شمالی به احتمال زیاد متفاوت باشد زیرا در اکثر اوقات، قیمت این دو بازار تفاوت عمده‌ای با یکدیگر دارند. در زمینه افزایش قیمت، باید منتظر منتشر شدن لیست قیمت‌ها در ایالات متحده بمانیم. در حال حاضر، کاربران اروپایی باید خود را برای قیمت‌های جدید آماده کنند.