مدیر بخش واقعیت ترکیبی گوگل از سمت خود استعفا کرده و دلیل آن را بی‌برنامگی و ناپایدار بودن خواسته‌های گوگل اعلام کرده است.

خبر رونمایی اپل از Vision Pro دنیای واقعیت مجازی جنجال زیادی در بازار گجت‌های پوشیدنی به‌پا کرد. این خبر باعث شد تا سامسونگ برنامه عرضه هدست واقعیت ترکیبی خود را عقب بیندازد و شرکت متا نیز تلاش کند تا با عرضه زودهنگام Meta Quest 3  از اپل پیشی بگیرد.

این موضوع گریبان گوگل را هم گرفته؛ مارک لوکوفسکی، مدیر مسئول توسعه سیستم‌عامل هدست‌های واقعیت ترکیبی گوگل به تازگی از این شرکت استعفا داده است. واکنش‌های تند لوکوفسکی در شبکه‌های اجتماعی و انتقاد شدید او از رویکردها و برنامه‌های گوگل، نشان می‌دهد که این قطع همکاری دوستانه نبوده است.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های گوگل برای توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی منتشر نشده، اما گفته می‌شود این هدست طی یک همکاری دوجانبه بین گوگل و سامسونگ ساخته خواهد شد. خبر این همکاری مشترک سال گذشته طی رویداد رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S23 اعلام شد.

رئیس بخش واقعیت ترکیبی گوگل استعفا داد

گوگل یک تیم ویژه به سرپرستی لوکوفسکی را به توسعه سیستم‌‌عامل اندرویدی هدست‌های واقعیت ترکیبی خود اختصاص داد. تیم سابق لوکوفسکی که ابتدا به عنوان یک گروه مستقل فعالیت می‌کرد، چندی پیش با تیم نرم‌افزاری هیروشی لاکهایمر و تیم سخت‌افزاری ریک اوسترلو ادغام شد. این ادغام به خاطر نارضایتی گوگل از لوکوفسکی بوده و در نهایت به استعفای او ختم شد.

هنوز مشخص نیست که استعفای لوکوفسکی چه تاثیری روی برنامه‌های آینده گوگل خواهد گذاشت. به‌‌هرحال این اتفاق نشان می‌دهد که روند توسعه هدست واقعیت ترکیبی گوگل به خوبی پیش نمی‌رود.