با معرفی سرویس ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۴ اپل، گوگل قصد دارد این قابلیت را به سیستم‌عامل اندروید اضافه کند که در همه قاره‌های جهان قابل استفاده است.

با توجه به عرضه سرویس پیام اضطراری ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۴، گوگل هم درتلاش برای اضافه کردن این قابلیت به اندروید ۱۴ است. اکنون خبری مبنی بر همکاری گوگل با شرکت گارمین (Garmin) برای توسعه این قابلیت در آخرین نسخه اندروید به‌گوش می‌رسد.

در حقیقت یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر) به‌نام Neïl Rahmouni در پستی اعلام کرد متوجه تغییراتی در رابط کاربری گوگل مسیج شده است. این تغییرات نشان‌دهنده قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای و همکاری گوگل با شرکت گارمین است. البته این موضوع را گوگل تایید نکرده است.

sos

برخلاف سیستم پیام ماهواره‌ای اپل که فقط در چند کشور قابل استفاده است، سیستم ماهواره‌ای گارمین در بیش از ۱۵۰ کشور و تمام قاره‌ها پشتیبانی می‌شود. این مسئله می‌تواند نقطه قوت گوگل در مقابل اپل باشد، چراکه احتمال به‌وجود آمدن موقعیت اضطراری در سراسر نقاط جهان وجود دارد.

اگرچه اپل از قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و چندین مورد موفق هم مانند جلوگیری از آتش‌سوزی برای این سرویس ثبت شده، پشتیبانی از آن بسیار محدود است. این مسئله باعث می‌شود همه نگاه‌ها به همکاری گوگل و گارمین دوخته شود تا جدیدترین قابلیت تکنولوژی برای نجات جان انسان‌ها را در دسترس عموم قرار دهند.

البته هنوز باید تا عرضه این قابلیت کمی صبر کنیم تا اولا صحت این خبر و دوما تاثیر قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای برای همه مشخص شود، البته زمان زیادی هم تا عرضه رسمی اندروید ۱۴ نمانده است. این قابلیت می‌تواند برای افزایش ایمنی و کاهش مرگ و میر در اثر حوادث، انقلابی ایجاد کند.

اخبار مرتبط: