اگر یک حساب جیمیل دارید، باید بدانید که امروز گوگل خبر مهمی را در مورد پیام‌های جعلی اطلاع‌رسانی کرد. این شرکت به‌تازگی به تک تک کاربران دارای حساب جیمیل هشدار داد که شیوه جدیدی از کلاه‌برداری در حال ظهور است و تهدیدی برای کاربران تلقی می‌شود. این کلاه‌برداران با استفاده از نام گوگل، جیمیل‌های جعلی مبنی بر «دریافت پاداش» برای کاربران ارسال می‌کنند.

به کاربرانی که جیمیل‌های جعلی را دریافت می‌کنند گفته می‌شود که مشمول پاداش هستند. متن به شما می‌گوید: «تبریک می‌گویم! شما یک کاربر خوش شانس گوگل هستید! هرگاه ۱۰میلیون جستجو در سراسر جهان انجام شود، ما به یک کاربر خوش شانس پاداش می‌دهیم!»

این پیام از کاربران می‌خواهد روی یک پیوند که ضمیمه جیمیل شده است کلیک کنند تا بتوانند جایزه خود را دریافت کنند. به گفته گوگل، این تنها شکل جدیدی از کلاه‌برداری و راهی برای دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران و سرقت هویت و پول آن‌ها است. گوگل اکنون از کاربران می‌خواهد که مراقب این کلاهبرداری باشند. بنابراین از این پس مراقب هرگونه پیام مشکوک باشید و آن را گزارش دهید.

در ادامه این خبر، گوگل به کاربران جیمیل اعلام کرد جوایز خود را در این قالب ارائه نمی‌دهد. بنابراین، با تکمیل نظرسنجی یا وارد کردن اطلاعات شخصی، برنده جایزه نخواهید شد. پس از باز کردن هرگونه لینک یا واردن کردن اطلاعات شخصی خود بپرهیزید.

از جیمیل‌های کلاهبرداری خودداری کنید

نکات ایمنی در مواجه با اینگونه جیمیل‌ها

گوگل برای هشدار دادن به کاربران جیمیل و کمک به آن‌ها نکات جدیدی را ارائه کرده که کاربران می‌توانند با رعایت آن‌ها از چنین کلاه‌برداری‌هایی جلوگیری کنند. این غول جستجو عنوان کرد گاهی اوقات هکر‌ها سعی می‌کنند از نام گوگل برای کلاه‌برداری از دیگران استفاده کنند. در اینجا چند راه‌کار برای مقابله با کلاه‌برداران را می‌بینیم:

  • عجله نکنید - کلاه‌بردارها اغلب ایجاد فوریت می‌کنند. بنابراین عجله نکنید و برای پرسیدن سوالات و فکر کردن به آن وقت بگذارید.
  • با دقت بررسی کنید - تحقیق کنید و اطلاعاتی را که به دست می‌آورید دوباره بررسی کنید. آیا آنچه آن‌ها به شما می‌گویند منطقی است؟
  • اطلاعات شخصی خود را فاش نکنید - هیچ شخص یا آژانس معتبری هرگز درخواست پرداخت یا اطلاعات شخصی شما را نخواهد داشت.

شایان ذکر است که Google قرار است یک صفحه با نکات بیشتری برای جلوگیری از کلاه‌برداری در Gmail ارائه دهد. در واقع، برخی کلاه‌برداری‌های رایج‌تری نیز وجود دارند و این شرکت قصد دارد تا حد امکان از تمامی آن‌ها جلوگیری کند.

اخبار مرتبط: جیمیل با طراحی جدید در راه است!