گوگل از نسخه تجاری هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که هزینه اشتراک ۳۰ دلاری در ماه دارد و مشابه نسخه تجاری Copilot، متعلق به رقیب خود یعنی مایکروسافت است.

پس از عرضه هوش مصنوعی ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI، مایکروسافت این شرکت را خریداری کرد تا حرف اول را در دنیای هوش مصنوعی بزند. گوگل هم پس از آن برای عقب نماندن از رقیب دیرینه خود سرمایه‌گذاری عظیمی در زمینه هوش مصنوعی داشت.

سه‌شنبه کنفرانسی در سان‌ فرانسیسکو برگزار شد و گوگل در این رویداد از نسخه تجاری هوش مصنوعی جدید خود به‌عنوان ابزاری برای ایجاد واتر مارک و تشخیص تصاویر ساخته شده، رونمایی کرد. این سرویس مانند اشتراک Copilot مایکروسافت ۳۰ دلار قیمت دارد.

google ai

ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل، «Duet AI in Workspace» نام دارد که در تمام سرویس‌های زیرمجموعه Google WorkSpace برای نوشتن متن، ساخت اسلاید و تصاویر و همچنین موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این رویداد، گوگل اعلام کرد: «ما این ابزار اضافی را با توجه به تقاضای بالای آن اضافه کردیم و به ارتقا هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن ادامه خواهیم داد. همچنین این قابلیت تاکنون برای بیش از یک میلیون کاربر به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته بود».

علاوه‌بر آن، اعلام شد که گوگل در آینده از ابزارهای بیشتر وابسته به هوش مصنوعی از جمله نسخه‌های تجاری دیگر برای استفاده شرکت‌های کوچک‌تر رونمایی خواهد کرد.

همچنین ۲ روز قبل، شرکت Opne AI از نسخه تجاری ChatGPT برای شرکت‌های بزرگ رونمایی کرد. این نسخه با امنیت بالاتر، از محتوای کاربران برای آموزش مدل‌های GPT ۴ استفاده نمی‌کند تا حریم خصوصی کاربر حفظ شود. تاکنون هم چندین شرکت خارجی این سرویس را تهیه کرده‌اند، البته اشتراک ماهانه آن ۲۰ دلار است.

اخبار مرتبط: