ویژگی جدید گوگل ترنسلیت که اجازه فعال شدن آن بر روی هر دو صفحه نمایش گوشی‌های تاشو را می‌دهد، امروز بر روی گلکسی زد فولد 6 در دسترس قرار گرفت.

با معرفی گوشی‌های گلکسی زد فولد و زد فلیپ 6، سامسونگ از قابلیتی جذاب به نام Dual-Screen برای اپلیکیشن مترجم خود رونمایی کرد. به گفته این شرکت، با استفاده از این قابلیت جدید، می‌توانید به صورت زنده با فردی از هر زبانی صحبت و در همان لحظه نیز ترجمه حرف‌های وی را دریافت کنید! این ترجمه نیز بر روی هر دو صفحه، چه صفحه اصلی و چه صفحه کاور گوشی‌های تاشو، به نمایش در می‌آید. جالب است بدانید سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این ویژگی استفاده کرده بلکه چنین نوآوری به گوگل و گوشی پیکسل فولد این غول آمریکایی تعلق دارد.

متاسفانه دسترسی به ویژگی جدید گوگل ترنسلیت در گوشی پیکسل فولد ساده نیست و دردسر زیادی دارد زیرا گوگل برخلاف سامسونگ، دکمه اختصاصی جهت فعالسازی آن تعبیه نکرده است. در پیکسل فولد برای فعالسازی این حالت، باید دستیار گوگل را احضار کنید و با گفتن جمله «حالت مترجم را فعال کن» (Turn on interpreter mode) از این قابلیت استفاده کنید. خوشبختانه در آپدیت جدید گوگل ترنسلیت، قابلیتی لحاظ شده که هم این مشکل را بر روی سری پیکسل رفع می‌کند و هم دسترسی به آن را بر روی گوشی‌های سامسونگ راحت‌تر کرده است.

ویژگی جدید گوگل ترنسلیت

به گفته وبسایت Android Authority، اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در حال حاضر قابلیت استفاده از هر دو صفحه را برای مترجم زنده در گوشی‌های تاشو فعال کرده است. در این آپدیت، ترجمه در صفحه کاور گوشی‌های تاشو نیز به نمایش درمی‌آید و برقراری ارتباط با زبان‌های دیگر را برای کاربر ساده و آسان می‌سازد. این ویژگی در حال حاضر بر روی گلکسی زد فولد 6 تست شده و کار می‌کند. احتمال می‌دهیم در گلکسی زد فلیپ 6 و سایر تاشوهای قدیمی سامسونگ نیز فعال شده باشد.

خوشبختانه در دسترس قرار دادن ویژگی جدید گوگل ترنسلیت باعث شد خیال کاربران راحت باشد و برای استفاده از این ویژگی کاربردی، دیگر منتظر عرضه آپدیت رابط کاربری One UI 6.1.1 نباشند. برای دسترسی به این قابلیت، تنها کافیست اپلیکیشن گوگل ترنسلیت خود را بروزرسانی کنید. لازم به ذکر است که تا این لحظه از اجرای این قابلیت در گوشی‌های قدیمی سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ مطمئن نیستیم. توصیه می‌شود در ابتدا اپلیکیشن را آپدیت کنید و سپس این قابلیت را امتحان کنید تا ببینید بر روی دستگاه شما به خوبی کار می‌کند یا خیر.

برای استفاده از ویژگی جدید گوگل ترنسلیت، اپلیکیشن را باز کنید و بر روی حالت Conversation در قسمت پایین و سمت چپ صفحه کلیک کنید. پس از آن، در بالا و سمت راست صفحه بر روی حالت face-to-face کلیک کنید. در نهایت، بر روی آیکون گوشی‌های تاشو که بین دو پنجره ترجمه ظاهر شده است کلیک کنید تا این حالت فعال شود. در زیر می‌توانید اسکرین‌شات‌های راهنمای فعالسازی را مشاهده کنید تا دقیق‌تر متوجه شوید. با کلیک بر روی گزینه مربوط به گوشی‌های تاشو، اعلان Dual screen is on بر روی دستگاه به نمایش در می‌آید و در صورت مشاهده آن، کارتان را خوب انجام داده‌اید و می‌توانید از این حالت جدید لذت ببرید.