منابع آگاه خبری می‌گوید پیکسل فولد گوگل و گلکسی زد فولد 6 سامسونگ از برنامه گوگل ترنسلیت در نمایشگر خارجی پشتیبانی می‌کنند.

گوگل ترنسلیت در‌حال افزودن ویژگی جدیدی است که به‌شما اجازه می‌دهد از نمایشگر خارجی گوشی‌های تاشو برای «Conversation mode» استفاده کنید. ویژگی حالت مکالمه در ابتدا برای گوشی‌های Pixel Fold و Galaxy Z Fold 6 در دسترس خواهد بود.

یکی از کاربردهای نوظهور دستگاه‌های تاشو کتابی‌شکل، قابلیت استفاده همزمان از نمایشگر داخلی و خارجی برای ترجمه مکالمات است. در این سناریو، نمایشگر خارجی متن را به‌یک زبان و نمایشگر داخلی به‌زبان دیگر نمایش می‌دهد، که این ویژگی، تجربه مکالمات چندزبانه را به‌شکل چشمگیری بهبود می‌بخشد و آن را بسیار روان‌تر و ساده‌تر می‌کند.

گوگل پیکسل فولد یکی از اولین دستگاه‌هایی است که قابلیت استفاده همزمان از نمایشگر داخلی و خارجی برای ترجمه مکالمات را ارائه داد، اما از طریق یک ویژگی در دستیار صوتی گوگل که، به‌گفته اندرو رومرو، دسترسی به‌آن چندان آسان و کاربرپسند نبود. رومرو در این باره توضیح داد: افزودن قابلیتی مانند “نمایشگر دوگانه” به‌برنامه اصلی ترجمه با یک دکمه اختصاصی مشابه آنچه در دستیار گوگل استفاده می‌شود، کاملا منطقی و کارآمد به‌نظر می‌رسد. این عملکرد در‌حال‌حاضر وجود دارد و قابلیت ادغام آن به‌وضوح میسر است، اما در تنها از طریق دستیار گوگل قابل دسترسی است که محدودیتی برای کاربران ایجاد می‌کند.

گوگل ترنسلیت گلکسی زد فولد 6 و پیکسل فولد نمایشگر خارجی

در برنامه گوگل ترنسلیت، اکنون می‌توانید از نمایشگر خارجی پیکسل فولد و گلکسی زد فولد 6 برای حالت مکالمه بهره ببرید. قابلیت Conversation Mode از طریق یک میانبر در حالت مکالمه فعال می‌شود و نمایشگر خارجی را روشن می‌کند. نمایشگر داخلی زبان شما را نمایش می‌دهد و همزمان، نمایشگر خارجی زبان طرف مقابل را نمایش می‌دهد.

همان‌طورکه Android Authority اشاره می‌کند، حالت مکالمه توسط یک API که در پیکسل فولد و گلکسی زد فولد 6 دردسترس است، اما در سایر دستگاه‌های تاشو وجود ندارد، فعال می‌شود. به‌عنوان‌مثال، OnePlus Open یا سری Motorola Razr از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. از لحاظ نظری، قابلیت حالت مکالمه باید در نسل‌های قدیمی‌تر سری Galaxy Fold سامسونگ نیز کار کند. همچنین، انتظار می‌رود که با معرفی Pixel 9 Pro Fold، این قابلیت در آن نیز فعال باشد.

فرآیند دسترسی به‌قابلیت حالت مکالمه در تصویر زیر نشان داده شده‌است و هنگام فعال بودن نمایشگر خارجی، یک اعلان در بالای صفحه ظاهر می‌شود. می‌توان تأیید کرد ویژگی Conversation Mode در یکی از آخرین به‌روزرسانی‌هایی که طی هفته گذشته منتشر شده‌است، حداقل در Fold 6، فعال شده زیرا تا قبل از به‌روزرسانی برنامه به‌آخرین نسخه (8.16.77) غیرفعال بود.