تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد چندین شرکت مخابراتی و و گوگل نامه‌ای به‌اتحادیه اروپا نوشتند و درخواست پیروی و انطباق سرویس پیام‌رسان اپل iMessage با قانون بازارهای دیجیتال را دارند.

طی سال‌های اخیر، پیام‌رسان محبوب اپل یعنی iMessage به‌عنوان بهترین سرویس شناخته می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد در این پلتفرم اختصاصی برای آیفون‌ها با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد غول نرم‌افزاری و تبلیغاتی گوگل به‌دنبال به‌زیر کشیدن پیام‌رسان آی‌مسیج است و برای تحقق اهدافش از اقدامات لازم را انجام می‌دهد؛ درحقیقت، خبرگزاری‌ها می‌گویند گوگل با چندین شرکت مخابراتی اروپایی همکاری می‌کند تا کمیسیون اتحادیه اروپا را وادار کند به اپل دستور دهد iMessage را به‌ یک سرویس پیام‌رسام بین پلتفرمی کند.

وب‌سایت خبری Android Authority، به‌نقل از فایننشال تایمز، با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد گوگل و چندین شرکت مخباراتی اروپایی نظیر Deutsche Telekom و Vodafone به‌همراه Telefónica نامه‌ای را به اتحادیه اروپا ارسال کردند که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ مذکور از این کمیسیون می‌خواهند که iMessage را وادار کند تا از قانون بازارهای دیجیتال پیروی کند؛ برهمین‌اساس این پیام‌رسالن محبوب اپل باید به یک سرویس همه‌جانبه تبدیل شوند و قابلیت‌های ادغام‌سازی با سایر پلتفرم‌ها را داشته باشد.

iMessage

هما‌ن‌طورکه می‌دانید سرویس پیام‌رسان iMessage یک اپلیکیشن پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود و تنها در انحصار سیستم‌عامل iOS قرار دارد؛ بنابراین کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند باید یک دستگاه آیفون خریداری کنند. همچنین، این موضوع باعث می‌شود درآمدهای غیرمسقیمی برای غول فناوری آمریکایی فراهم شود. باتوجه‌به شرایط کنونی، اتحادیه اروپا عنوان کرد پرونده را بررسی کرده و تصمیمش را اعلام می‌کند.

کمپانی اپل می‌گوید سرویس پیام‌رسان iMessage از محبوبیت بالایی در قاره اروپا برخوردار نیست و الزامات قانون بازارهای دیجیتال را برای داشتن ۴۵ میلیون کاربران فعال ماهانه به‌عنوان یک سرویس واجد شرایط برآورده نمی‌کند. ازسوی‌دیگر، اپل استدلال کرد iMessage نباید زیرنظر قانون بازارهای دیجیاتال قرار بگیرد، چراکه این سرویس کاملا رایگان دراختیار کاربران قرار می‌گیرد و تمام نسل‌های آیفون می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی از آن برخوردار خواهند بود.

گزارش‌ها تایید می‌کنند اتحادیه اروپا تا ماه فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی فرصت دارد سرنوشت پیام‌رسنان iMessage را برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال روشن کند. اگر شرایط به‌نفع گوگل و اپراتور‌های اروپایی تمام شود، اپل تنها تا مارس ۲۰۲۴ زمان دارد قوانین جدید را به‌رسمیت بشناسد؛ برهمین‌اساس، می‌توان گفت این سرویس با سایر برنامه‌ها و پلتفرم‌ها قابلیت‌ همگام‌سازی را پیدا می‌کند. درانتها یادآوری می‌کنیم درصورت انتشار اخبار جدیدتر آن را درسریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: