براساس آخرین گزارش‌ها، گوگل قبل از برقراری تماس اضطراری در گوشی‌های اندروید صفحه جدیدی ایجاد کرده تا به‌صورت اتفاقی تماس برقرار نشود.

با ارائه قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای (Satellite Emergency SOS) اپل و عرضه قابلیت مشابه توسط هواوی، شرکت گوگل هم مدتی است که در تلاش برای بهبود قابلیت‌های مرتبط با شرایط اضطراری در گوشی‌های اندرویدی است، اما این مسئله با موانعی همراه شد. مقامات کشورهای مختلف و اتحادیه‌ها از گوگل درخواست کردند تا از برقراری تماس‌های اضطراری (Emergency SOS) به اشتباه جلوگیری کند و امروز گوگل از قابلیت جدید برای رفع این مشکل رونمایی کرد که یک مرحله قبل از برقراری تماس، اضافه می‌کند.

قابلیت تماس اضطراری در گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض فعال است. البته کاربران می‌توانند شماره آن را در تنظیمات گوشی عوض کنند. برای فعال‌سازی این قابلیت، با ۵ بار فشردن پشت سر هم دکمه پاور/قفل تماس با شماره اضطراری (به‌صورت پیش‌فرض شماره ۹۱۱) برقرار می‌شود و درکنار آن برای افراد نزدیک مانند خانواده و دوستان که توسط کاربر مشخص شدند اعلان هشدار ارسال می‌شود تا از موقعیت مطلع شوند. در گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل و دستگاه‌های دیگری که اپلیکیشن «Personal Safety» را نصب کرده‌اند، دستگاه شروع به ثبت ویدیو می‌کند.

Emergency calls

به‌گزارش میشال رحمان، متخصص اندروید در ایکس (توییتر) برقراری تماس اضطراری ناخواسته باعث ایجاد اختلال در عملکرد سازمان‌های خدمات اضطراری شده بود و برای همین هم گوگل یک مرحله دیگر قبل از تماس، اضافه کرد تا مشکل به‌وجود آمده رفع شود. اکنون پس از ۵ بار فشردن پیاپی دکمه قفل، صفحه جدیدی ظاهر می‌شود که از کاربر می‌خواهد انگشت خود را ۵ ثانیه روی صفحه نگه دارد. البته این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ اندکی متفاوت است و کاربران باید مانند زمان دریافت تماس انگشت خود را روی علامت تماس اضطراری قرار دهند و روی نمایشگر بکشند.

اگرچه این محافظ می‌تواند در مواقع اضطراری مزاحم کاربر شود، گزینه حذف این قابلیت و بازگرداندن به حالت قبلی بدون نیاز به نگه داشتن یا کشیدن انگشت در تنظیمات وجود دارد.

اخبار مرتبط: