قابلیت حل تکالیف دروس مختلف ریاضی، هندسه، فیزیک و حتی زبان انگلیسی به جستجوی گوگل اضافه شده و تنها با گرفتن عکس در بخش جستجو گوگل می‌توان از این قابلیت بهره‌مند شد.

امروز در وبلاگ گوگل خبری مبنی‌بر تعبیه قابلیت‌های جدید در بخش جستجوی تصاویر با دوربین گوگل (گوگل لنز) شامل تحلیل و پاسخ به سوالات مختلف ادبی، هندسه، ریاضی و فیزیک منتشر شد. علاوه‌بر آن می‌توان دیاگرام سه‌بعدی موضوعاتی مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و نجوم را در این بخش دریافت کرد. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف می‌پردازیم.

قابلیت حل کردن مسائل پیشرفته ریاضی گوگل به‌سادگی کار می‌کند و حتی نیازی به تایپ کردن آن وجود ندارد. تنها با گرفتن یک عکس از کتاب درسی یا کتاب کار در گوگل لنز، با استفاده از هوش مصنوعی مسئله را تحلیل می‌کند و علاوه‌بر ارائه جواب، راه حل را نیز قرار داده و به کاربر به‌صورت گام به گام آموزش می‌دهد.

حل تکالیف ریاضی و فیزیک با گوگل

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید، امکان استفاده از مدل‌های زبانی گوگل برای حل مسائل هندسه و انگلیسی است. اگر سوالات زبان انگلیسی برای کاربری سخت است، می‌تواند به‌سادگی با وارد کردن تصویر و اطلاعات فرض و حکم، سخت‌ترین مسائل هندسه را نیز حل کند و با مشاهده راه‌حل، از روش حل کردن آن هم مطلع شود.

همچنین با جستجو درباره موضوعاتی مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و نجوم آنها دیاگرام سه‌بعدی مرتبط را دریافت کند. با استفاده از این دیاگرام، درک مفاهیم پیچیده علمی با روشی جذاب‌تر و به‌صورت تعاملی اتفاق می‌افتد. مثلا می‌توان دیاگرام سه‌بعدی مولکول‌ها، سلول‌ها و سیارات را بزرگ و کوچک و از زوایای مختلف بررسی کرد.

اگرچه شاید در ابتدا قابلیت حل مسائل علوم و ریاضی روشی برای حل تکالیف دانش‌آموزان به‌نظر برسد، با استفاده درست از این قابلیت یادگیری آسان‌تر می‌شود و کاربران می‌توانند از گوگل به‌عنوان معلم خانگی برای رفع مشکلات درسی بهره ببرند و از ابزار پیشرفته و تعاملی گوگل بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: