برای برخی از کاربران، گوگل به‌طور کامل جستجو را با هوش مصنوعی بازنگری کرده و ویژگی را که «Search Generative Experience» می‌نامد، فعال خواهد کرد. اکنون هوش مصنوعی SGE در مرحله آزمایش قرار دارد و تعداد کمی از کاربران به این ویژگی دسترسی دارند. در ادامه نحوه فعال کردن Search Generative Experience را به شما آموزش خواهیم داد.

اکثر مردم به جستجوی Google که سال هاست آن را می‌شناسیم عادت کرده‌اند. لازم به ذکر است که پایه و اساس موتور جستجوی گوگل دست نخورده باقی می‌ماند، اما با SGE نتایج هوشمندتر و پویاتر می‌شوند. از این رو شما می‌توانید هرچیزی که جستوجو می‌کنید را در کمترین زمان با بهترین نتیجه دریافت کنید.

با استفاده از پیشرفتی که گوگل تا این لحظه در زمینه هوش مصنوعی داشته، این شرکت در حال بازنگری موتور جستجو با چندین ویژگی و ابزار جدید هوش مصنوعی مانند Search Generative Experience است. این ویژگی‌ها شامل عکس‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که نتایج سریع و متنی را به درخواست شما نشان می‌دهد. جستجوی Google به‌جای نشان دادن پیوندها، خلاصه‌ای را در پاسخ به سؤال با استفاده از منابع متعدد ایجاد می‌کند که در تصویر نشان داده شده است.

علاوه‌بر این، SGE برای تسهیل مکالمات در نظر گرفته شده است. در واقع، کاربران می‌توانند به پرسیدن سوالات بعدی ادامه دهند و با مطرح شدن سوالات اطلاعات بیشتری کسب کنند. این ویژگی در مقایسه با موتور جستجوی فعلی که بدون هوش مصنوعی به جستجوهای اضافی و متنی می‌پردازد، ایده‌ای نوین و منحصر به‌فرد است.

چگونه SGE را فعال کنیم

چگونه SGE را در دستگاه خود فعال کنیم

از آنجایی که این برنامه در مراحل اولیه خود قرار دارد، قبل از اینکه بتوانید این ویژگی را در موتور جستجو فعال کنید، باید چند معیار را رعایت کنید. ابتدا باید در Google Labs ثبت نام کرده و مشترک Google One Premium باشید. این محدودیت‌ها موقتی هستند و احتمالا در آینده نزدیک، این ویژگی در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد.

در اینجا راهنمای کامل برای ثبت نام در نسخه آزمایشی هوش مصنوعی SGE را مشاهده می‌کنید که تنها چند دقیقه زمان برای فعال‌سازی آن لازم است.

پس از ثبت نام در Labs، موارد زیر را تکمیل کنید:

  • در جستجوی Google – نسخه موبایلی یا تحت وب – به دنبال نماد Labs بگردید. روی آن کلیک کنید.
  • به دنبال گزینه SGE باشید و روی گزینه کلیک کنید تا «روشن» شود.
  • روی گزینه موافقم کلیک کنید.

اخبار مرتبط: هوش مصنوعی Magic Compose به گوگل مسیج اضافه می‌شود