گزارش‌ها نشان می‌دهد فروش گوشی‌های هوشمند گوگل با رشد اقتصادی بی‌سابقه ۱۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ میلادی درمقایسه‌با سال‌های گذشته روبه‌رو بوده که نشان از اوج محبوبیت این سازنده برتر در بازار داخلی ایالات متحده آمریکا دارد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد گوگل با رشد اقتصادی فوق‌العاده چشمگیری در بازار ایالات متحده آمریکا برخوردار است که باعث می‌شود این کمپانی را به‌ آینده و تولید گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌تر امیدوار کند. وب‌سایت خبری Canalys، با انتشار مقاله‌ای کوتاه اظهار کرد گوگل نبض بازار گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی ‌به‌طورکامل در دست داشت؛ در ادامه به‌‌جزئیات بیشتری از این خبر و تمام سازندگان فعال در ایالات متحده آمریکا می‌پردازیم.

فروش گوشی های هوشمند در آمریکا

آمار و ارقام نشان می‌دهد غول فناوری کوپرتینو در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ میلادی با فروش ۱۷.۲ میلیون آیفون ۵۵ درصد بازار آمریکا را دراختیار دارد. سپس، سامسونگ با فروش ۶.۸ میلیون دستگاه و کسب ۲۲ درصد از سهم بازار در جایگاه دوم و موتورولا با فروش ۲.۸ میلیون گوشی هوشمند و کسب ۹ درصد از سهم بازار در رتبه سوم قرار دارد. در ادامه، کمپانی TCL با فروش ۱.۳ میلیون دستگاه توانست ۴ درصد از فروش کلی بازار ایالات متحده آمریکا را دردستانش بگیرد.

طبق این نمودار، گوگل با فروش ۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار ایالات متحده آمریکا به سهم ۴ درصدی اکتفا کرد. درحقیقت، فروش گوگل درمقایسه‌با سال گذشته ۱۱۷ درصد رشد، نشان می‌دهد محبوبیت این کمپانی بزرگ و چند ملیتی به‌صورت ویژه‌ای افزایش می‌یابد. باوجوداین، آمار کلی نشان می‌دهد بازار این کشور در قبضه اپل و سامسونگ قرار دارد؛ بنابراین، سایر شرکت‌ها باید سال‌ها تلاش مستمر کنند تا بتواند جایگاهی را درکنار اپل داشته باشند.

ازسوی‌‌دیگر، باید گفت اپل، سامسونگ، TCL و سایر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند با کاهش فروش درمقایسه‌با سه‌ماهه سوم سال گذشته روبه‌رو بودند که نشان می‌دهد تورم اقتصادی روی آن‌ها تاثیرات منفی داشته است. بااین‌حال، برخلاف دیگر کمپانی‌ها، موتورولا و گوگل به‌ترتیب ۱۴ و ۱۱۷ درصد افزایش فروش دیوانه‌واری را تجربه کردند.برخی از کارشناسان براین‌باورند که پشتیبانی هفت ساله سیستم‌عامل در سری پیکسل 8 و هوش مصنوعی باعث افزایش فروش شده است.

نمودار فروش گوشی های هوشمند در ایالات محتحده آمریکا

همان‌گونه‌که گفتیم، بخش عمده محبوبیت گوگل به‌دلیل سری پیکسل ۸ محسوب می‌شود که مشخصات سخت‌افزاری خوبی را دراختیار کاربران به‌خصوص دربخش دوربین قرار می‌دهد؛ شاید پیش‌ازاین، کمتر کاربری فکر خرید یک دستگاه سری گوگل پیکسل را در سر می‌پروراند. اکنون، گزارش‌ها نشان می‌دهد گوگل مسیر خوبی را در تکامل و موفقیت برداشته که آن را به‌ آرامی طی می‌کند تا بتواند به‌عنوان یک تعیین‌کننده در بازار گوشی‌های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد.

علاوه‌براین، سری پیکسل ۸ می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را برای گوگل رقم بزند که به‌کمک فناوری هوش مصنوعی محقق می‌شود؛ همچنین، یک نسخه اقتصادی به‌نام پیکسل 8a وجود دارد که برای کاربران با بودجه‌های محدود طراحی و روانه بازار می‌شود تا بتوانند از مزایا نسل هشتم بهره‌مند شوند. کاربران امیدوارند نسل آینده یعنی سری پیکسل ۹ از قابلیت‌های بیشتری برای جذب کاربران برخوردار باشد، اما گروهی از کارشناسان مدعی هستند تراشه تنسور G4 شاهد روزهای سختی درکنار پرچمداران خواهد بود.

اخبار مرتبط: