گوگل در قالب برنامه Search Generative Experience میانبرهای جالبی ارایه کرده که ذخیره و اشتراک‌گذاری نتایج جستجوی گوگل با یک سوایپ ساده امکان‌پذیر شده است.

قابلیت ذخیره و اشتراک‌گذاری نتایج جستجوی گوگل با یک سوایپ، یکی از ویژگی‌های پنهان گوگل است. ظاهرا این قابلیت از اردیبهشت ماه، طی برنامه آزمایشی SGE testing در دسترس کاربران قرار گرفته، اما به تازگی برای عموم کاربران عرضه شده است.

با این روش می‌توانید نتایج جستجوهای خود در موتور جستجوی گوگل را از طریق Chrome share یا پنل داخلی اندروید (در صورت استفاده از اپلیکیشن گوگل) با دیگران به اشتراک بگذارید. فایل اشتراک گذاشته شده به صورت پیش‌فرض حاوی لینک URL صفحه بوده و بوک‌مارک آن نیز در بخش (google.com/save) ذخیره می‌شود.

البته باید دقت داشته باشید که روی گوشی‌ها، گزینه Add to Sheets به صورت خودکار به شما نمایش داده نمی‌شود. برای برخورداری از این گزینه، ابتدا باید Chrome share را روی گوشی خود فعال کنید.

شرچ گوگل

همچنین به نظر می‌رسد که ذخیره و اشتراک‌گذاری نتایج جستجوی گوگل با سوایپ کردن نمایشگر، تنها روی صفحه‌هایی عمل می‌کند که فاقد لینک‌های پیوست شده داخلی باشند.

پیش از این تنها از طریق منوی سه‌نقطه بالای صفحه می‌توانستید نتایج جستجوهای گوگلی خود را ذخیره و برای دیگران ارسال کنید.

ذخیره و اشتراک‌گذاری نتایج جستجوی گوگل با یک سوایپ ساده، راه‌حلی است که کاربران گوگل را به استفاده هرچه بیشتر از نشانک‌ها ترغیب می‌کند. گوگل مدت‌هاست بر استفاده از بوک‌مارک‌ها تاکید دارد.

البته باید بدانید که این قابلیت تنها در دسترس کاربرانی قرار دارد که Search Generative Experience را روی گوشی خود فعال کرده باشند.