گوگل در اقدامی جدید، امکان شخصی‌سازی آیکون برنامه جستجوی خود را برای کاربران سیستم عامل iOS فراهم کرده است.

برنامه‌ جستجوی گوگل در دستگاه‌های آیفون و آیپد، که عملاً یک مرورگر وب اختصاصی محسوب می‌شود، قابلیت جدیدی را برای کاربران iOS به ارمغان آورده است. این قابلیت، امکان شخصی‌سازی آیکون برنامه در صفحه‌ اصلی دستگاه را فراهم می‌کند. تاپیش‌ازاین، آیکون پیش‌فرض برنامه‌ جستجوی گوگل، لوگوی «G» با رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و آبی روی پس‌زمینه‌ سفید بود. با به‌روزرسانی جدید، کاربران می‌توانند علاوه‌براین گزینه‌ پیش‌فرض، از نسخه‌ دیگری با همان لوگوی «G» اما روی پس‌زمینه‌ تیره استفاده کنند. همچنین، امکان انتخاب لوگوی «G» تیره روی پس‌زمینه‌ روشن و برعکس نیز وجود دارد. بنابراین، درمجموع، کاربران اکنون چهار آیکون با ترکیب‌های مختلف رنگ در اختیار خواهند داشت.

پیش‌ازاین‌هم شاهد چنین گزینه‌ شخصی‌سازی بوده‌ایم، چرا که ویجت نوار جستجوی گوگل در اندروید نیز امکان انتخاب همین لوگوها با رنگ‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌داد. برای تغییر آیکون برنامه‌ی جستجوی گوگل، کافیست روی تصویر پروفایل خود در این برنامه ضربه بزنید، سپس به بخش «تنظیمات» (Settings) و سپس «عمومی» (General) بروید و در نهایت گزینه‌ «تغییر آیکون برنامه» (Change app icon) را انتخاب کنید. این قابلیت از نسخه‌ 324.0 برنامه در دسترس است.

شخصی‌سازی آیکون در برنامه

این‌قابلیت، مشابه با ویجت‌های جستجوی مربعی و مستطیلی که پیش‌تر معرفی شده بودند، امکان شخصی‌سازی آیکون برنامه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویجت‌های جستجوی گوگل که از سال 2021 در دسترس کاربران قرارگرفته‌اند، علاوه‌بر امکان تغییر پس‌زمینه، دسترسی سریع به جستجوی متنی، صوتی، تصویری و ناشناس را نیز تسهیل می‌کنند. کاربران می‌توانند پس‌زمینه این ویجت‌ها را از میان گزینه‌های متنوعی از جمله تصاویر زمین و هنر انتزاعی انتخاب کنند. این‌تصاویر قابلیت به‌روزرسانی روزانه را داشته و تجربه‌ای پویا را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

علاوه‌بر قابلیت‌جدید شخصی‌سازی آیکون، اپلیکیشن جستجوی گوگل در iOS مجموعه‌ای غنی از امکانات را ارائه می‌کند. ازجمله‌این امکانات می‌توان به‌قابلیت “بلند خواندن” متون موجود در صفحات وب و دسترسی به مدیریت رمز عبور گوگل با پشتیبانی از پرکردن خودکار در کل سیستم‌عامل اشاره کرد. این مجموعه جامع از ویژگی‌ها، اپلیکیشن جستجوی گوگل را به ابزاری قدرتمند و کاربردی برای کاربران iOS تبدیل می‌کند.