شرکت گوگل رجیستری پس از گذشت ۳ ماه از معرفی دامنه «ing.» را در دسترس کاربران قرار داد که می‌تواند با اندکی خلاقیت آدرس وب جالبی باشد.

سرویس گوگل رجیستری (Google Registry) در آخرین اقدام خود از دامنه ing. رونمایی کرد و آن را در دسترس خریداران و علاقمندان قرار داد. البته Google Registry با سرویس گوگل دامین (Google Domains) که گوگل می‌خواهد به شرکت SquareSpace بفروشد و در تلاش برای راه‌اندازی دامنه‌های «dev»، «.app.» و «meme.» است ۲ پلتفرم جدا از یکدیگر هستند. در زبان انگلیسی ۳ حرف ing در پایان فعل برای ساختن فعل استمراری قرار می‌گیرد و خریداران می‌توانند با استفاده از آن بازی با کلمات جالبی انجام دهند.

درحقیقت گوگل از مرداد ماه اعلام کرده بود که این دامنه را معرفی خواهد کرد و اکنون توسط شرکت‌هایی از قبیل GoDaddy و 101Domain دامنه‌های مورد نظر را می‌فروشد. همان‌طور که اشاره شد، این دامنه برای ساختن فعل استمراری و انتقال حس انجام کاری ساخته شده که با نگاهی به اولین دامنه‌های فروش رفته کاملا مشخص می‌شود:

  • Canva یک پلتفرم آنلاین برای طراحی است و کاربران می‌توانند با استفاده از وب‌سایت‌های design.ing و draw.ing هر چیزی را طراحی کنند. (designing یعنی طراحی کردن)
  • Adobe Acrobat ابزارهای آنلاین رایگان در دسترس کاربران می‌گذارد که به‌لطف آنها می‌توان به راحتی ویرایش کرد، کامنت گذاشت و فایل‌های PDF را مستقیماً از مرورگر پر و امضا کنید. برای دسترسی به این قابلیت‌ها کافی است به وب‌سایت‌های edit.ing و sign.ing مراجعه کرد. (editing به معنی ویرایش کردن و signing به معنی امضا کردن)
دامنه جدید گوگل

البته موارد استفاده به وب‌سایت‌های بالا ختم نمی‌شود و موارد متعدد دیگری مانند go.ing، giv.ing، surf.ing، Adapt.ing، mak.ing، ink.ing، dumpl.ing و suisse.ing هم تاکنون با استفاده از دامنه «ing.» وب‌سایت‌های خود را تولید کرده‌اند.

برای خریداری دامنه مورد نظر از ing. می‌توانید به‌ وب‌سایت get.ing مراجعه کنید، اما در دوره دسترسی اولیه باید مبلغ بیشتری را بپردازید. اگر در اولین فاز این دامنه را خریداری کنید مبلغی بیش از یک میلیون دلار و در‌صورت خریداری در فاز ۹ و قبل از عرضه عمومی مبلغ ۱۴۴.۹۹ دلار اضافه بپردازید.

اخبار مرتبط: