چندی پیش قابلیت جدید گوگل تحت عنوان بخشی به نام Collections معرفی شد که امروز شاهد عرضه رسمی این بخش با آپدیت جدید گوگل پلی هستیم.

حال گوگل پلی دو ویجت در اختیارتان قرار می‌دهد که به لطف آنان، می‌توانید به بخش Collections و پیشنهادات آن دسترسی داشته باشید. هر دوی این ویجت‌ها در حقیقت یک چیز مشابه هستند اما این بخش جدید را در دو استایل متفاوت به نمایش می‌گذارند. یکی از آنان، تنها یک نوار کوچک است و دیگری منویی پرجزئیات که به طور کامل صفحه گوشی شما را پر می‌کند.

قابلیت جدید گوگل پلی

در قابلیت جدید گوگل پلی اپلیکیشن‌های شما در بخش‌های تماشا، بازی، خواندن، گوش دادن، غذا، خرید و اجتماعی دسته‌بندی شده‌اند. با کلیک بر روی هر کدام از این بخش‌ها، اپلیکیشن‌هایی که به نوعی مرتبط با آن هستند به نمایش درآمده و علاوه‌بر این، برخی محتواها در سراسر وب نیز به کاربر پیشنهاد می‌شود. برای مثال، اگر از اپلیکیشن یوتیوب موزیک استفاده می‌کنید، در بخش گوش دادن این اپلیکیشن به همراه گزینه‌های Continue listening، Your shows، Mixed for you و Similar to به نمایش درمی‌آیند. در قسمت تماشا کردن، محتواهای کانال‌های یوتیوبی که دنبال می‌کنید و ژانرهای مختلفی که در Google TV تماشا کرده‌اید، ظاهر می‌شوند. در بخش خواندن نیز گزینه Continue reading از برنامه Play Books و برخی پیشنهادات دیگر دیده می‌شود.

قابلیت جدید گوگل پلی

در قسمت غذا، رستوران‌ها و فست‌فودی‌های مختلف نزدیک شما در Google Maps در کنار دستور پخت انواع غذاها در یوتیوب ظاهر می‌شود. در بخش اجتماعی نیز می‌بینیم که بخش From your feed از اپ ردیت بالا آمده است. بخش هشتمی نیز در قابلیت جدید گوگل پلی دیده می‌شود که به نوعی، همان App library بوده و تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی شما را به نمایش می‌گذارد. پوشه‌های مختلفی برای برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده یا آن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید وجود دارد و به علاوه این دو، دسته‌بندی‌های دیگری نیز در این بخش دیده می‌شود.

قابلیت جدید گوگل پلی

برای اعمال تنظیمات مختلف در ویژگی Collections بر روی عکس پروفایل خود کلیک و گزینه Collections settings را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید کدام بخش‌ها حذف شوند، جایشان تغییر پیدا کند یا از نمایش دادن محتوای پیشنهادی آنان خودداری شود. با بروز کردن پلی استور به ورژن 42.5.15 بخش Collections به دستگاه شما اضافه و می‌توانید از گزینه‌های مختلف آن استفاده کنید. قابل ذکر است که این ویژگی جذاب در حال حاضر فقط محدود به ایالات متحده بوده و تا به این لحظه برای سایر کشورها عرضه نشده است. به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک، شاهد عرضه آن در نقاط مختلف جهان خواهیم بود.