هر ساله ابر شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر، گجت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به پرچمداران خود اضافه می‌کنند. درست است که تعدادی از این قابلیت‌ها در گوشی‌های بعدی هم تکرار می‌شوند اما، تعداد زیادی از این ابتکار‌ عمل‌ها در نسخه‌های بعدی حذف شده و به فراموشی سپرده می‌شوند. اتفاقی که به نظر می‌رسد در مورد سنسور دماسنج لیزری پیکسل 8 Pro یعنی پرچمدار گوگل نیز بی‌افتد.

در عکس‌های منتشر شده از پشت این گوشی می‌توان یک سنسور دایره‌ای را زیر فلش و در ماژول دوربین تشخیص داد. در ویدئویی که گوگل در YouTube منتشر (و بعد از مدت کوتاهی به دلیل نقض قوانین و شرایط خدمات حذف) کرد، میبینیم که برای استفاده از این سنسور باید گوشی را برعکس و در مقابل پیشانی و با حداقل فاصله ممکن از پوست بگیرید. سپس دکمه شروع را می‌زنید و در حدود زمان ۵ ثانیه، گوشی را به سمت شقیقه حرکت می‌دهید و به دلیل این‌که صفحه‌نمایش رو به شما نیست، با یک لرزش متوجه اتمام کار این سنسور خواهید شد.

Pixel 8 Pro و Pixel 8 در ماه مهر عرضه خواهند شد. گفته می‌شود که هر دو مدل از تراشه گوگل یعنی Tensor G3 بهره‌مند خواهند بود. همچنین صفحه‌نمایش Pixel 8 Pro با اندازه ۶.۵۲ اینچ از مدل قبلی آن یعنی Pixel 7 Pro کوچک‌تر خواهد بود. البته سنسور دماسنج لیزری فقط در مدل Pro عرضه می‌شود و در صورت خرید Google Pixel 8 این سنسور را از دست می‌دهید.

خبر مرتبط: گوگل پیکسل ۸ پرو دارای سنسور ۱ اینچی خواهد بود