همه‌ی گوشی‌های اندرویدی که از برنامه‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند از اپلیکیشن های 32 بیتی نیز پشتیبانی می‌کنند. در بلاگ توسعه دهندگان اندروید، گوگل تأیید کرده است که گوگل پیکسل 7 و گوگل پیکسل 7 پرو اولین گوشی‌های اندرویدی هستند که به طور انحصاری از برنامه‌های 64 بیتی پشتیبانی می‌کنند. در مقاله گوگل پیکسل فقط در نسخه‌ 64 بیت تولید می‌شوند با ما همراه باشید.

گوگل دراین‌باره توضیح داد که کاهش پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی چند مزیت دارد، نه تنها میزان استفاده از رم را کاهش می‌دهد بلکه عملکرد و امنیت را نیز بهبود می‌بخشد. گوگل انتظار دارد که در طول زمان استفاده از دستگاه‌های بدون پشتیبانی از برنامه‌های 32 بیتی رایج شود. گوگل این حرکت را با گوشی‌های پیکسل ۷ و ۷ پرو انجام داد زیرا معتقد است اکوسیستم حال حاضر اندروید آماده ی این تغییرات است.

صفحه نمایش گوگل پیکسل ۷ و ۷ پرو

به گفته‌ی گوگل این پیکربندی سریع‌تر است زیرا برنامه‌های 64 بیتی می‌توانند راحت‌تر و سریع‌تر به منابعی که برای نسخه‌های 32 بیتی در دسترس نیستند دسترسی پیدا کنند. همچنان ادعا می‌کند که پردازنده‌های مدرن با کاهش پشتیبانی 32 بیتی می‌توانند تا 25 درصد عملکرد سریع‌تری داشته باشند. به‌علاوه این پیکربندی می‌تواند 150 مگابایت از رم را آزاد کند و نشان دهد چه برنامه‌های 32 بیتی در حال اجرا هستند یا خیر.

توسعه‌دهندگان تشویق می‌شوند تا برنامه‌هایشان را فقط برای دستگاه‌های 64 بیتی بسازند. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که از قبل برای تست سازگاری با پیکربندی جدید در دسترس قرارگرفته‌اند. گوگل یاد آوری می‌کند که فقط برنامه‌هایی مانند Android Go, Android TV, Android Wear به سرویس‌دهی با 32 بیت ادامه خواهند داد.

خبر مرتبط: مشابه پیکسل ۷ پرو در راه است!