براساس اعلام رسمی گوگل، ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ ۳ با مشخصات سخت‌افزاری چشمگیر و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ورزشی و سلامت معرفی شد.

گوگل با معرفی پیکسل واچ ۳ رویکردی متفاوت در طراحی ساعت‌های هوشمند را به‌نمایش گذاشته‌است. درواقع، این ساعت هوشمند با حفظ زبان طراحی مینیمال و ظریف سری‌های پیشین، بدنه‌ای باریک و سبک از جنس Aluminum را ارائه می‌دهد که درعین زیبایی، مقاومت بالایی درمقابل خط‌وخش دارد. مدل جدید با صفحه‌نمایش 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری با ظرافت بسیار بالا رقیبی سرسخت برای گلکسی واچ ۷ و اپل‌واچ سری ۹ محسوب می‌شوند.

توجه‌به جزئیات طراحی، پیکسل واچ ۳ به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت، احساس خوشایندی را هنگام استفاده به کاربر منتقل می‌کند. بندهای قابل‌تعویض با مکانیزم آسان، امکان شخصی‌سازی و تطبیق با سلیقه‌های مختلف را فراهم می‌کنند. همچنین، نمایشگر AMOLED با سطح روشنایی بالا و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)، اطلاعات را درهر شرایطی به‌وضوح نمایش می‌دهند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

ساعت هوشمند پیکسل واچ ۳ با نمایشگر AMOLED می‌تواند تجربه بصری خیره‌کننده‌ای را برای کاربران به ارمغان آورد؛ این نمایشگر در دو اندازه 1.4 اینچی (مدل 45 میلی‌متری) و 1.2 اینچ (مدل 41 میلی‌متری) با رزولوشن‌های 456×456پیکسل و 360×360 پیکسل ارائه می‌شود که تصاویر و اطلاعات را با وضوح و شفافیت بالا به‌نمایش می‌گذارد. همچنین، پوشش محافظ Corning Gorilla Glass 5 مقاومت بالایی در برابر خط‌وخش و ضربه‌های احتمالی ایجاد می‌کند.

گوگل-پیکسل-واچ-۳

علاوه‌براین، نمایشگر پیکسل واچ ۳ با رزولوشن بالا و روشنایی خیره‌کننده 2000 نیتی، تصاویر و اطلاعات را با جزئیات و شفافیت بالا حتی در زیرنور مستقیم خورشید به‌نمایش می‌گذارد. تصاویر رسمی این ساعت هوشمند نشان می‌دهد نمایشگر بزرگ 1.4 اینچی، فضای کافی برای نمایش اطلاعات و تعامل با رابط کاربری را فراهم می‌کند که با نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی برای یک گجت پوشیدنی سرعت قابل‌قبول و استانداردی خواهد داشت؛ ازطرف‌دیگر، گوگل فناوری تطبیق‌پذیری را به‌ارمغان آورده تا درشرایط بی‌کار یا Idle به یک هرتز برسد.

دربخش سخت‌افزار، تراشه اسنپدراگون +W5 به‌عنوان قلب تپنده پیکسل واچ ۳ عمل می‌کند که با قدرت پردازشی بالا، اجرای روان برنامه‌ها و رابط کاربری را تضمین می‌کند. همچنین، 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، فضای کافی برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها، موسیقی و تصاویر را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین، نسل جدید گجت‌های پوشیدنی گوگل از سیستم‌عامل Android Wear OS 5.0 بهره می‌برند که توسط غول آمریکایی شخصی‌سازی شده‌است.

pixel-wartch3-google
پیکسل-واچ3
قابلیت-پیکسل-واچ3

پیکسل واچ ۳ در دو مدل با ظرفیت باتری متفاوت عرضه می‌شود که میزان شارژدهی نسبتا را ارائه می‌دهند؛ مدل 45 میلی‌متری از باتری 420 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، درحالی‌که مدل 41 میلی‌متری با باتری 310 میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود. هردو مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند تا کاربران برای شارژ مجدد دستگاه دچار دردسر نشوند. گوگل می‌گوید مدل 41 میلی‌متری 31 گرم و نسخه 45 میلی‌متری 37 گرم وزن دارند که به‌همراه بند‌هایشان تقریبا به 60 تا 70 گرم می‌رسند.

هنگام معرفی پیکسل واچ ۳، گوگل گفت این ساعت هوشمند با برخورداری از مجموعه‌ای کامل از حسگرها و قابلیت‌های ارتباطی، فراتر از یک ساعت هوشمند معمولی عمل می‌کند و به یک همراه سلامت و تندرستی برای شما تبدیل می‌شود. حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، قطب‌نما و نور محیط به‌همراه حسگرهای پیشرفته ضربان قلب، ECG و SpO2، امکان پایش دقیق و جامع فعالیت‌های ورزشی و وضعیت سلامت را فراهم می‌کنند.

پایش خواب، استرس و فعالیت‌های ورزشی از دیگر قابلیت‌های برجسته پیکسل واچ ۳ هستند؛ این ساعت هوشمند با بررسی الگوهای خواب (Sleep Apnea)، کیفیت خواب را ارزیابی کرده و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. همچنین، با اندازه‌گیری سطح استرس و ارائه تمرین‌های تنفسی، به کاربران کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند؛ همچنین، برای علاقه‌مندان به ورزش، پیکسل واچ قابلیت شمارش گام، کالری سوزی، تشخیص خودکار تمرینات ورزشی و پشتیبانی از حالت‌های ورزشی متنوع را ارائه می‌دهد که درکنار قابلیت جدید Cardio Load می‌تواند به‌صورت حرفه‌ای اطلاعات سلامت جسمانی کاربران اندازه‌گیری کند.

پیکسل واچ ۳ با پشتیبانی از استاندارد IP68 دربرابر گردوغبار و فشار آب تا 5 اتمسفر مقاوم خواهد بود؛ ازاین‌سو، برای استفاده درشرایط مختلف محیطی و حتی ورزش‌های آبی مناسب است. ساعت هوشمند نسل جدید گوگل با دوام بالا و قابلیت‌های سلامتی پیشرفته، به‌همراهی قابل اعتماد در ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های روزمره کاربران تبدیل می‌شود و اولین رقیب شایسته Galaxy Watch 7 یا Apple Watch Series 9 خواهد بود.