دقایقی قبل رویداد گوگل برگزار شد که ابر شرکت آمریکایی در آن اقدام به رونمایی از پیکسل واچ ۲ کرد؛ اکنون قصد داریم این ساعت هوشمند را با گلکسی واچ ۶ سامسونگ مقایسه کنیم.

شرکت گوگل تاریخچه زیادی در زمینه ساخت گوشی و لوازم جابی آن ندارد، اما طی چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در محصولات این شرکت یعنی سری پیکسل اتفاق افتاده است. امروز هم در رویداد این شرکت از گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو و ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ رونمایی شد که هنوز در حد پرچمداران سامسونگ نیستند. بنابراین تصمیم گرفتیم در ادامه پیکسل واچ ۲ را با گلکسی واچ ۶ مقایسه کنیم.

پیکسل واچ ۲ از نمایشگر ۱.۲ اینچی امولد با روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، رزولوشن ۳۸۴ × ۳۸۴ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۴۵۳ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. گلکسی واچ ۶ از نمایشگر سوپر امولد ۱.۵ اینچی با روشنایی ۲۰۰۰ نیتی، رزولوشن ۴۸۰ × ۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی مشابه بهره می‌برد. مشخص است که در زمینه نمایشگر، گلکسی واچ ۶ از نمایشگری با تکنولوژی بالاتر و روشنایی بیشتر بهره می‌برد.

پیکسل واچ ۲ از سیستم‌عامل WearOS 4 بهره می‌برد که مشابه با گلکسی واچ ۶ است، اما در بخش تراشه اوضاع کمی متفاوت است. درون پیکسل واچ ۲ تراشه ۴ هسته‌ای اسنپدراگون W5 نسل یک ۴ نانومتری با ۱.۷ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو A702 قرار گرفته است. این در حالی است که گلکسی واچ ۶ از تراشه ۲ هسته‌ای اگزینوس W930 با فناوری ۵ نانومتری با ۱.۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 بهره می‌برد. به نظر می‌رسد در قسمت تراشه، از نظر تعداد و سرعت هسته پیکسل واچ ۲ عملکردی بسیار بهتری از گلکسی واچ ۶ داشته باشد.

پیکسل-واچ-۲-و-گلکسی-واچ-۶

پیکسل واچ ۲ از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و حافظه رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد. اگرچه حافظه رم ۲ دستگاه کاملا مشابه یکدیگر است، حافظه داخلی گلکسی واچ ۶ تنها ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارد. بنابراین در این زمینه هم گوگل موفق شده نماینده سامسونگ را شکست دهد.

درون پیکسل واچ ۲، سنسورهای متعددی قرار گرفته است که شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، ارتفاع‌سنج، قطب‌نما، سطح اکسیژن خون و UWB می‌شود. از طرف مقابل، سامسونگ درون گلکسی واچ ۶ سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، ضربان قلب، فشارسنج، دماسنج (دمای پوست) و Samsung Pay را تعبیه کرده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد در زمینه سنسورها، گلکسی واچ ۶ کمی مجهزتر است.

در بخش باتری، نماینده سامسونگ باز هم عملکرد بهتری دارد. پیکسل واچ ۲ از باتری ۳۰۶ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند، در حالی که گلکسی واچ ۶ از باتری ۴۲۵ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و هر ۲ ساعت از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

با وجود برتری نسبی گلکسی واچ ۶، پیکسل واچ ۲ قیمت بالاتری دارد. نسخه پایه گلکسی واچ ۶ با قیمت ۳۲۰ یورو عرضه می‌شود، در حالی که پیکسل واچ ۲ در اروپا ۳۵۰ یورو قیمت دارد.

اخبار مرتبط: