ساعت هوشمند گوگل در سال گذشته وارد بازار شد اما توجه زیادی را به خود جلب نکرد و ایرادات زیادی داشت، حالا با معرفی گوگل پیکسل واچ ۲ این شرکت سعی دارد تا سهم بازار خود را افزایش دهد.

نسل اول ساعت‌های پیکسل واچ ایرادات بسیار زیادی داشت و علاوه بر آن، با قیمت بالای به فروش می‌رسید. همین موضوعات باعث شد تا گوگل نتواند حتی با شرکت‌های کوچک‌تر رقابت کند اما نمی‌توان این مشکلات را از چشم شرکت سازنده آن دانست. پیکسل واچ اولین ساعت هوشمند این شرکت محسوب می‌شود و طبیعتا ایراداتی در آن وجود دارد که می‌توانند بسیار آزار دهنده باشند.

حتی سری دستگاه‌های پیکسل هم که برای مدت نسبتا طولانی تولید شده‌اند، همچنان ایراداتی دارند که گوگل در تلاش است آن‌ها را رفع کند. امروز نسل دوم از این ساعت‌ها معرفی شد که برخی از ایرادات نسل قبلی خود را رفع کرده اما احتمال می‌رود که همچنان مشکلاتی در آن وجود داشته باشد. 

برای شروع باید گفت که این ساعت استفاده از تراشه اگزینوس را کنار گذاشته و حالا به تراشه اسنپدراگون W4 نسل 1 مجهز شده است. در مراسم رونمایی گرفته شد که تراشه جدید عملکرد دستگاه را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد و حتی می‌تواند مصرف انرژی را کاهش دهد. این تراشه حالا به جای دو هسته 1.15 گیگاهرتزی از چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی استفاده می‌کند که پیش‌بینی می‌شود تاثیر چشمگیری روی سرعت دستگاه داشته باشند. 

 گوگل پیکسل واچ ۲

تغییر معماری پردازنده پیکسل واچ 2 می‌تواند مشکلات باتری نسل اول خود را حل کند. البته این موضوع را تا مدتی پس از عرضه جهانی دستگاه نمی‌توان تایید کرد اما از شواهد مشخص است که گوگل سعی کرده تا مشکلات نسل اول ساعت‌هایش را حل کند. یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در بخش پردازنده، اضافه شدن چیپ UWB به آن است. 

این تغییر به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید ساعت‌تان یا بقیه وسایلی که از این چیپ برخوردارند را به راحتی پیدا کنید. در مراسم رونمایی اعلام شد که شما با این تغییر حتی می‌توانید در ماشین‌تان را باز کنید. این چیپ در اکو‌سیستم اپل نقش مهمی را ایفا می‌کند زیرا شما به کمک آن می‌توانید مواردی مثل کنترل اسپیکر‌ها یا حتی ارتباط با تبلت پیکسل را انجام دهید. 

یکی از مواردی که در گذشته کاربران را نا‌امید کرد، حاشیه‌های صفحه نمایش این ساعت بود. متاسفانه در تصاویر رویداد مشخص شد که این موضوع دست‌خوش تغییر نشده است. گوگل پیکسل واچ ۲ همچنان از یک پنل 1.2 اینچی اولد استفاده می‌کند که رزولوشن 384×384 پیکسلی دارد. 

گوگل پیکسل واچ ۲ ساعت ورزشی

یکی از نکات جالبی که در مراسم رونمایی اعلام شد، هماهنگی این ساعت با تم‌های دستگاه‌های پیکسل است. ساعت جدید گوگل از رابط کاربری Wear OS 4 استفاده می‌کند که ویژگی‌های خاص گوگل در آن دیده می‌شود. در این نسل از رابط کاربری‌ها ویژگی جدیدی ایجاد شده که به شما اجازه می‌دهد در حین بروزرسانی نرم‌افزاری با ساعت‌تان کار کنید. 

همچنین در ساعت جدید از بند‌های جذابی استفاده شده که می‌تواند به کاربران در حین خرید کمک کند. متاسفانه گوگل اندازه باتری دستگاه یا سرعت شارژ آن را در مراسم رونمایی اعلام نکرد اما گفته شد که با یک‌بار شارژ و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. البته برای اثبات این موضوع بهتر است تا بررسی کامل دستگاه صبر کنیم. این ساعت با قیمت ۳۴۹ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد معرفی گوگل پیکسل واچ ۲ چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند با سری واچ ۶ سامسونگ رقابت کند؟‌ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: