تبلت گوگل پیکسل بالاخره به دست کارشناسان آژانس FCC رسید. اطلاعات درج شده از Google Pixel Tablet روی فهرست FCC نشان می‌دهد که این تبلت هم درست مانند گوشی‌های Pixel 6 Pro و Pixel 7 Pro دارای شبکه پهن باند (UWB) است.

این تبلت که با شماره مدل GTU8P روی فهرست FCC قرار گرفته تنها از سه اتصالات استاندارد بهره می‌برد. شامل اتصالات وای‌فای، بلوتوث و شبکه UWB. روی این فهرست هیچ اشاره‌ای به اتصالات سلولی نشده، به معنای آنکه تبلت پیکسل گوگل به احتمال قوی از سیم‌کارت پشتیبانی نخواهد کرد.

نزدیک‌تر شدن تاریخ عرضه Pixel Tablet قطعا خبر خوبی برای علاقه‌مندان به محصولات کمپانی گوگل است. اما چیزی که بیشتر از خود تبلت باعث هیجان کاربران شده، احتمال تجربه کردن Google I/O همزمان با عرضه این دستگاه است.
Pixel Tablet اولین دستگاه گوگل با یک نمایشگر بزرگ خواهد بود که از شبکه UWB پشتیبانی می‌کند. قابلیت UWB گوشی‌های سری پیکسل تاکنون تقریبا غیرقابل استفاده بوده است. یکی از اولین و ابتدایی‌ترین کاربرد‌های UWB این است که به شما اجازه می‌دهد تا از دستگاه به عنوان کلید دیجیتالی خودرو هوشمند خود استفاده کنید.

تبلت گوگل پیکسل با اتصال UWB

هرچند بعید است که پشتیبانی پیکسل تبلت از شبکه UWB برای کاربردهای این‌چنینی باشد. در عوض گوگل قصد دارد از این ویژگی برای مجهز کردن تبلت خود به قابلیت Tap to Transfer استفاده کند. Tap to Transfer یک قابلیت در حال توسعه در اندروید است که عملکردی مشابه سیستم hand off اپل برای پخش فایل‌های رسانه‌ای دارد. هنوز معلوم نیست که پشتیبانی پیکسل تبلت از UWB برای دریافت سیگنال، ارسال آن یا هردو آن است.

جدای از این، UWB یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در توسعه شبکه Finder گوگل است. شبکه‌ای که برای مکان‌یابی دقیق اشیاء گمشده طراحی شده است. فهرست FCC اطلاعات دیگری از Pixel Tablet در اختیار ما قرار نمی‌دهد. اما ظاهر شدن این تبلت روی فهرست‌های صدور گواهینامه حکایت از عرضه زودهنگام آن طی هفته‌ها یا ماه‌های آتی دارد.

خبر مرتبط: تصاویر گلکسی تب S9 پلاس فاش شد