تبلت Galaxy Tab S8+ سامسونگ از اواسط فروردین ماه سال گذشته وارد بازار شد. اکنون پس از یک سال سامسونگ قصد دارد جانشینی برای این تبلت محبوب معرفی کند. هرچند این خبر هنوز رسما مورد تایید شرکت قرار نگرفته، اما شواهد حاکی از آن است که به زودی شاهد عرضه نسخه جدید این دستگاه خواهیم بود. به تازگی تصاویر گلکسی تب S9 پلاس این تبلت با شکوه و زیبا فاش شده شده است. گرچه در این تصاویر خبری از خطوط آنتن روی این تبلت نیست، اما این دستگاه قطعا از سیمکارت‌ پشتیبانی خواهد کرد.

از نظر ظاهری تبلت Galaxy Tab S9+ ارتقا زیادی نسبت به مدل قبلی خود پیدا نکرده است. تبلت جدید صفحه‌نمایش 12.4 اینچی با رزولوشن 1752x2800 پیکسل را حفظ کرده و همچنین ابعاد، ماژول‌های دوربین دوگانه، باندهای اسپیکر چهارگانه و سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر آن نیز با مدل قبلی مشابه است. S9+ طبیعتا از S-Pen پشتیبانی کرده و یک قسمت مغناطیسی در قاب پشتی آن وجود دارد که مخصوص نگه داشتن این قلم دیجیتالی است.

طراحی سامسونگ گلکسی تب S9+

درست مانند S8+ در سال گذشته، گلکسی تب S9+ نیز از طریق یک پورت USB-C 3.2 با سرعت 45 وات شارژ می‌شود. بزرگترین تفاوت ظاهری این دستگاه با مدل قبلی خود احتمالا مربوط به جزیره دوربین‌ است، چراکه ماژول‌های دوربین S9+ بر خلاف مدل قبلی به صورت جدا از هم بر قاب پشتی قرار گرفته‌اند (درست مانند فرم فاکتور گوشی‌های گلکسی S23). این تبلت جدید همچنین ممکن است از یک دوربین جلوی ثانویه هم برخوردار باشد که به برقراری تماس‌های ویدئویی و استفاده از دستگاه در حالت لندسکیپ کمک خواهد کرد.

گرچه هنوز مشخصات این تبلت فاش نشده اما Galaxy Tab S9+ احتمالا از تراشه ارتقا یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. همچنین شایعه شده که S9+ از رتبه IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک برخوردار است.

خبر مرتبط: زمان عرضه تب اس ۸ FE مشخص شد