امروز در مراسم گوگل I/O شاهد اتفاقات زیادی بودیم که کاربران را بسیار هیجان زده کرده است. در میان این اتفاقات می‌توان به معرفی پیکسل تبلت و چند دستگاه دیگر اشاره کرد که پای گوگل را به دسته‌بندی‌های جدیدی باز می‌کند. البته این اولین بار نیست که گوگل تبلتی را به بازار عرضه می‌کند اما از آخرین باری که این اتفاق افتاده، زمان زیادی می‌گذرد.

پیکسل تبلت جدیدترین دستگاه بزرگ این شرکت محسوب می‌شود که از مشخصات چشمگیری برخوردار است. این تبلت در دو رنگ سبز و سفید عرضه می‌شود و برخی از کاربران ادعا کردند که ظاهر قاب پشتی آن شباهت زیادی به نسل اول آیپد پرو اپل دارد. طراحی این قاب بسیار ساده است و فقط لوگو گوگل، لنز دوربین و پین‌های اتصال به لوازم جانبی در آن وجود دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت، در این تبلت از تراشه تنسور G2 گوگل استفاده شده که در حقیقت همان تراشه سری 7 گوشی‌های پیکسل است. همچنین این دستگاه از 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می‌کند که ممکن است کمی برای کاربران حرفه‌ای کم به نظر برسد. این مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد که تبلت پیکسل از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و می‌تواند به راحتی برنامه‌های سنگین را اجرا کند.

در بخش جلوی دستگاه از یک صفحه نمایش 10.95 اینچی ال‌سی‌دی استفاده شده که رزولوشن 2560×1600 پیکسلی دارد. این پنل مثل آیپد‌های اپل، نسبت تصویر 16:10 دارد و 276 پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است. در معرفی پیکسل تبلت همچنین اعلام شد که این پنل سقف روشنایی 500 نیتی دارد و از پوششی برخوردار است که می‌تواند جلوی بازتاب نور را بگیرد و مشاهده صفحه را راحت‌تر کند.

طراحی صفحه نمایش تبلت گوگل پیکسل

در این دستگاه از دو دوربین استفاده شده که مشخصات مشابهی دارند. دوربین پشتی پیکسل تبلت رزولوشن 8 مگاپیکسلی و زاویه دید 84 درجه‌ای دارد. دوربین سلفی هم از مشخصات مشابهی برخوردار است و گوگل اعلام کرده که کاربرد‌های زیادی برای برقراری تماس‌های تصویری دارد.

برای رقابت با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ، گوگل در این دستگاه از چهار اسپیکر استفاده کرده که می‌توانند تجربه صوتی کاربر را تا حد زیادی ارتقا دهند. همچنین در معرفی پیکسل تبلت اعلام شد که میکروفون‌های این دستگاه می‌توانند نویز‌ها را از صدا حذف کنند و کیفیت تماس‌های صوتی را بالاتر ببرند. در بخش پشتی دستگاه هم یک کانکتور 4 پینی قرار گرفته که برای استفاده از داک گوگل یا کیبورد‌های هوشمند کاربرد دارد.

این تبلت از یک باتری 27 وات ساعتی استفاده می‌کند که به گفته گوگل، می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را برای 12 ساعت تماشای ویدیو تامین کند. خوشبختانه گوگل اعلام کرده که این تبلت حداقل تا 5 سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند اما در مورد آپدیت‌های نرم‌افزاری آن حرفی زده نشده است.

نظر شما در مورد تبلت پیکسل چیست؟ آیا این تبلت می‌تواند با تبلت‌های سامسونگ و اپل رقابت کند؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تاریخ عرضه و قیمت پیکسل تبلت فاش شد