چند سالی است که اخبار مختلفی از گوشی‌های تاشو پیکسل منتشر می‌شود و تاکنون برخی جزئیات درباره این دستگاه منتشر شده است. اکنون ویدیو گوگل پیکسل فولد منتشر شده که طراحی این گوشی را از نزدیک نشان می‌دهد و به خیلی از شایعات درباره این دستگاه خاتمه می‌دهد. 

ویدیو گوگل پیکسل فولد توسط توسعه دهنده‌ای به نام Kuba Wojciechowski منتشر شده است و برخی جزئیات طراحی این گوشی تاشو را نشان می‌دهد. همچنین این ویدیو گزارش‌های قبلی درباره گوگل پیکسل فولد را تأیید می‌کند. از این رو می‌توان گفت که به احتمال زیاد این ویدیو واقعی است. 

صفحه نمایش داخلی گوگل پیکسل فولد دارای ابعاد 7.6 اینچ و نرخ به‌روز‌رسانی ۱۲۰ هرتزی است و گوگل در بالای این صفحه نمایش دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خود را قرار می‌دهد. 

درون ویدیو زمانی که صفحه نمایش Google Pixel Fold روشن است، خط محل تا وسط صفحه نمایش به چشم نمی‌آید. اما این خط زمانی که صفحه نمایش خاموش است، اندکی قابل مشاهده است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این دستگاه از مکانیزم لولای قطره‌ای استفاده می‌کند. 

همچنین به نظر می‌رسد که صفحه نمایش بیرونی گوگل پیکسل فولد نیز ابعاد 5.8 اینچی داشته باشد و در بالای خود نیز دوربین 9.5 مگاپیکسلی (که پیش‌تر افشاگران به آن اشاره کرده بودند، ) را جای دهد. 

از این رو می‌توان گفت که پیکسل فولد ابعاد پهن‌تری نسبت به گلکسی فولد ۴ سامسونگ دارد. درون ویدیو منتشر شده محل قرار‌گیری دکمه‌ها و حسگر اثر انگشت گوشی نیز مشخص است و می‌توان به محل قرار‌گیری ستاپ دوربین سه‌گانه Pixel Fold در پشت دستگاه پی برد. طبق گزارش‌های منتشر شده از قبل، احتمالاً پیکسل فولد دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 10.8 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری خواهد بود. 

طبق برخی شایعات گوگل پیکسل فولد از پیکسل فولد ۴ سنگین‌تر است. اما این موضوع احتمالاً به دلیل استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی درون این گوشی خواهد بود. همچنین طبق گزارش‌ها پیکسل فولد گوگل با تراشه Tensor G2 به همراه ۱۲ گیگابایت رم عرضه خواهد شد و قیمتی حدود ۱۸۰۰ دلار خواهد داشت. اما باید دید که این گوشی تا چه میزان مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت. 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که گوگل در کنفرانس Google I/O خود که در ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، از این دستگاه به همراه گوشی Google Pixel 7a و تبلت پیکسل رونمایی کند. 

نظر شما درباره ویدیو گوگل پیکسل فولد که با تازگی منتشر شده چیست؟ به نظر شما ابعاد این گوشی تاشو مناسب است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.