تست تعمیر پیکسل فولد گوگل انجام شده اما در مجموع نمره ۶.۵ از ۱۰ را دریافت کرده است.

پیکسل فولد اولین گوشی تاشو گوگل است و از آنجا که این مدل گوشی‌ها طراحی پیچیده و باتری دوگانه دارند، معمولا از قابلیت تعمیرپذیری خوب و راحتی برخوردار نیستند. کانال یوتیوب PBKreviews در آخرین ویدئو خود اقدام به تعمیر این گوشی کرده است.

پروسه تعمیر پیکسل فولد با خارج کردن شیار سیم‌کارت و سپس اعمال حرارت روی سطح آن برای جدا کردن چسب ادامه پیدا می‌کند. سپس پنل‌های پشتی آن جدا می‌شود تا داخل گوشی مشخص شود. همچنین برای جداسازی صفحه نمایش تعدادی پیچ قبل از جدا کردن کابل باید باز شوند.

سپس موتور ویبره، مجموعه بلندگو، دوربین سلفی و باتری دوگانه خارج می‌شوند. گوگل برای ساده‌تر کردن پروسه تغییر باتری اصلی هیچ گونه تب جدا کردنی قرار نداده است که این پروسه را با دشواری همراه می‌کند. همچنین باتری کوچکتر ۱۴۸۹ میلی‌آمپر ساعتی توسط چندین خنک‌کننده مسی احاطه شده که دسترسی به آن را سخت‌تر می‌کند.

امتیاز تعمیر گوشی Pixel Fold

در نهایت PBKreviews نمره ۱/۲ را به طراحی کلی، ۲/۲ به موجودی قطعات در بازار، ۱.۵/۲ به تعمیر صفحه نمایش، ۱.۵/۲ به تعمیر باتری و نمره ۰.۵/۲ را به تعمیر دیگر لوازم جانبی (مانند پورت شارژ) داده است. در مجموع نمره تعمیر ۶.۵ از ۱۰ به پیکسل فولد گوگل داده شد که نمره بالایی به حساب نمی‌آید.

همچنین روی این گوشی تست‌های تجربی انجام شد که بر اساس آن مشخص شد صفحه نمایش پیکسل فولد در اثر برخورد اشیا تیز مانند ناخن، کلید، سوئیچ ماشین و سکه خراش برمی‌دارد. برای کاهش ضخامت گوشی مذکور، گوگل از آلومینیوم استفاده کرده که باعث شده است این گوشی به راحتی در اثر فشار، خم شود. احتمال می‌رود موارد گفته شده باعث کاهش فروش گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل پس از عرضه شود.

اخبار مرتبط: