یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل، «Call Screen گوگل» است که حتی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل وجود ندارد.

با کال اسکرین می‌توان به طور خودکار تماس‌های اسپم و تماس‌ روبات‌ها را مسدود کرد. در سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷، گوگل از هوش مصنوعی برای نمایش خودکار تماس‌ها استفاده می‌کند. بنابراین کاربر دیگر نیازی به انجام این کار به صورت دستی نخواهد داشت.

منوی جدید Call Screen

گوگل مصمم است کال اسکرین را بهبود ببخشد و روز گذشته اخباری مبنی بر انتشار یک به‌روزرسانی برای بهبود و پیشرفت این ویژگی در سایت‌های خبری منتشر شد. قابلیت Call Screen گوگل کنترل‌ دقیقی را برای انواع مختلف تماس‌ها فراهم می‌کند. این کنترل‌ها شامل شماره‌های جعلی، تماس گیرندگان ناشناس و شماره‌های خصوصی یا بدون شماره می‌شود.

با فعال‌سازی قابلیت مورد نظر، گوشی‌های هوشمند پیکسل می‌توانند به‌طور خودکار تماس‌ها را مطابق با اولویت کاربر رد کرده یا آن‌ها را در لیست سیاه قرار دهد.

با توجه به تصاویر منتشر شده، گوگل تغییرات گسترده‌ای را در منوی آن ایجاد کرده که با سه سطح امنیتی ضعیف، متوسط و قوی به کاربران نشان داده می‌شود.

منوی صفحه تماس فعلی

برای مثال، اگر کاربری بخواهد فقط تماس‌های اسپم شناخته شده را رد کند، باید سطح حفاظت ضعیف را انتخاب کند. سطح امنیتی متوسط و قوی با دارا بودن ویژگی قبلی از ویژگی‌های بیشتری برخوردار هستند؛ مثلا با انتخاب بالاترین سطح شماره‌های ناشناس نمایش داده شده و رد تماس می‌شوند.

منوی کال اسکرین جدید با جزئیات کمتری نسبت به قبل ارائه می‌شود که استفاده از آن را برای کاربران بیش از پیش آسان‌تر می‌کند. البته لازم به ذکر است که برخی کاربران ممکن است نمایش جزئیات بیشتر را ترجیح دهند، چراکه می‌خواهند بدانند هر گزینه چه ویژگی‌های کاربردی را به ‌آن‌ها ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط:‌ رندر‌های گوگل پیکسل 8 Pro با دماسنج لیزری