شرکت گوگل با الهام گرفتن از ویژگی‌های جذاب هوش مصنوعی اپل، تصمیم گرفت قابلیت جدید پیکسل 9 را به میان بیاورد که کار ضبط تماس‌های تلفنی را برایتان آسان می‌کند.

در مراسم WWDC 2024 شرکت اپل از قابلیتی بسیار کاربردی برای هوش مصنوعی خود، یعنی Apple Intelligence خبر داد که به کمک آن، می‌توانید تماس‌های تلفنی‌تان را ضبط کرده، بنویسید و خلاصه کنید! بر اساس شایعاتی که امروز منتشر شده‌، این ویژگی جذاب دیگر محدود به iOS نخواهد بود زیرا گوگل نیز قصد استفاده از سیستمی مشابه در سری گوشی‌های پیکسل 9 را دارد که برای عرضه در ماه آگوست برنامه‌ریزی شده‌اند.

به گفته Dylan Roussel در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، گوگل بر روی قابلیت جدید پیکسل 9 که Call Notes نام دارد کار می‌کند که مانند قابلیت جدید اپل، مبتنی بر هوش مصنوعی است. به گفته این لیکر، قابلیت جدید اجازه ضبط و نگارش تماس‌های تلفنی را می‌دهد اما وی حرفی از خلاصه کردن جزئیات تماس‌ها به میان نیاورد. تا به این لحظه، قابلیت Call Notes شباهت‌های فراوانی به همان اپلیکیشن Recorder گوشی دارد پس حدس می‌زنیم دخیل بودن هوش مصنوعی در ماجرا، باعث شود مانند اپل، شاهد خلاصه کردن تماس‌ها نیز باشیم.

به احتمال زیاد، قابلیت جدید پیکسل 9 به‌صورت کامل بر روی دستگاه پردازش خواهد شد. در گوگل پیکسل 8 پرو، پیکسل 8 و پیکسل 8a با فعالسازی جمینای نانو، می‌توانید از طریق اپلیکیشن Recorder اقدام به ضبط کامل یک تماس با جمینای کنید که بعد از پایان، نگارش مکالمه میان خود و این هوش مصنوعی را نیز از اپلیکیشن دریافت می‌کنید و علاوه بر آن، خلاصه‌ای از این گفتگو را نیز دریافت خواهید کرد. جالب است که برای هیچکدام از این مراحل، به اتصال اینترنت نیازی نخواهید داشت! پس Call Notes در این لحظه بر روی سری پیکسل 8 نیز وجود دارد اما برای تماس‌های تلفنی کاربر با افراد واقعی فعال نشده است.

همانطور که می‌دانید، iOS نیز به زودی چنین قابلیت مهیج و کاربردی دریافت می‌کند پس به احتمال زیاد، شایعه قابلیت جدید پیکسل 9 نیز واقعی از آب در بیاید. از طرف دیگر، نمونه‌ای ناکامل از این قابلیت در حال حاضر بر روی سری پیکسل 8 وجود دارد پس انتظار داریم Call Notes علاوه‌بر پیکسل 9، بر روی سری پیکسل 8 نیز در دسترس قرار بگیرد. با این حال، طبیعی است که اوایل، این ویژگی برای مدتی در انحصار سری پیکسل 9 قرار بگیرد. این غول آمریکایی قصد دارد در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) گوشی‌های پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد را به بازار عرضه کند و در همین زمان، قطعاً اطلاعات جدیدی در مورد این قابلیت‌ها نیز به دستمان خواهد رسید.