سنسور اثر انگشت اولتراسونیک پیکسل 9، تجربه‌ای متفاوت از امنیت و سرعت را به شما هدیه می‌دهد.

سری گوشی‌های پیکسل9 گوگل عرضه شده است و یکی از مهم‌ترین بهبودهای آن، استفاده از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک جدید است که مشابه با سنسور مورد استفاده در گوشی‌های سامسونگ گلکسی است. در دوران استفاده از تراشه تنسور در گوشی‌های پیکسل، سنسورهای اثر انگشت همواره با مشکلاتی همراه بوده‌اند. سنسور اثر انگشت اپتیکال داخل نمایشگری که گوگل استفاده می‌کند، عملکرد خوبی دارد اما معمولاً مشکلات بیشتری نسبت به سایر برندها دارد.

pixel9

این تغییر امسال رخ خواهد داد، زیرا گوگل درحال جایگزینی سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در تمامی مدل‌های سری پیکسل 9 است، به‌جز پیکسل9پرو فولد که دارای سنسور اثر انگشت جانبی است. گوگل اعلام کرده که این سنسور نسبت به سنسورهای استفاده شده در گوشی‌های پیکسل قبلی، 50 درصد سریع‌تر است. شرکت کوالکام نیز در بیانیه‌ای تایید کرده است که سری پیکسل 9 از سنسور 3D Sonic Gen 2 این شرکت استفاده می‌کند.

این همان سری سنسوری است که سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار گلکسی خود استفاده می‌کند. بااین‌حال، مشخص نیست که گوگل دقیقاً از کدام نسل این سنسور بهره برده است. سری گلکسی S24 اوایل امسال با نسل جدیدتری از این سنسور عرضه شد.