سری گوشی‌های مورد انتظار گوگل، یعنی پیکسل 9 تا یک ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد و قرار است تفاوت‌های واضحی با نسل قبل داشته باشد. امروز نیز جزئیاتی از ویژگی‌های پیکسل 9 پرو XL لو رفت که نوید دستگاهی قدرتمند را می‌دهد.

در ماه آوریل، اطلاعاتی از سری پیکسل 9 گوگل لو رفت که نشان از پیشرفت این دستگاه‌ها می‌داد. یکی از آنان، تصویری از قسمت بوت لودر بود که نشان می‌داد ظرفیت این دستگاه 128 گیگابایت بوده اما حافظه رم آن به 16 گیگابایت ارتقاء داده شده است. قبل از این سری، حداکثر رم گوشی‌های گوگل برابر با 12 گیگابایت بود. علاوه بر این، ادعا می‌شد که این دستگاه قرار است از یک مودم ارتقاء یافته ساخته شرکت سامسونگ، یعنی Exynos 5400 برای اتصال به اینترنت استفاده کند. حال اطلاعاتی به دستمان رسیده که نشان می‌دهند این شایعات، ممکن است رنگ واقعیت به خود بگیرند.

اخیراً تصویری جدید در فروم‌های XDA منتشر شده که نسخه‌ای اولیه از گوشی پیکسل 9 پرو XL را به نمایش می‌گذارد که کد اسمش komodo است. حافظه این دستگاه برابر با 256 گیگابایت و از طرف دیگر، ظرفیت رم آن نیز 16 گیگابایت است. واضح است که این تصاویر، نمی‌توانند متعلق به نسخه پایه سری پیکسل 9 باشند اما نکته جالب این است که هم حافظه 128 گیگابایتی و هم 256 گیگابایتی برای این سری گوشی‌ها رویت شده است. پس می‌توانیم حدس بزنیم که شرکت گوگل قرار است تمامی نسخه‌های سری جدیدش را در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی عرضه کند. این مسئله چندان عجیب نیست زیرا اخیراً شرکت گوگل علاقه زیادی به استفاده از هوش مصنوعی نشان داده و پردازش AI به کمک سخت‌افزار دستگاه نیاز به حافظه زیادی دارد.

 پیکسل 9 پرو XL

تصاویر لیک شده، جزئیاتی کامل از ویژگی‌های پیکسل 9 پرو XL برملا می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آنان، استفاده از مودم Exynos 5400 ساخته شرکت سامسونگ است. در تصویر در زیر قسمت baseband می‌توانیم عدد 5400 را ببینیم که در سری پیکسل 8، این عدد برابر با 5300 بود. همانطور که می‌دانید، این سری قدیمی نیز از مودم Exynos 5300 استفاده می‌کرد.

به گفته شرکت سامسونگ، مودم Exynos 5400 از جدیدترین تکنولوژی اتصال بهره گرفته و می‌تواند سرعتی بالغ بر 14.79 گیگابیت بر ثانیه در خدمت کاربر قرار دهد. به طور قطع در دنیای واقعی نمی‌توانید به چنین سرعتی دست یابید و این صرفاً عددی بر روی کاغذ است اما به طور کلی، بدانید که این مودم جدید سرعت بالایی در اتصال به اینترنت به کاربر می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این مودم، اتصال به ماهواره است. این مودم جدید بر اساس تکنولوژی 4 نانومتری تراشه Tensor G4 نیز ساخته شده پس انتظار می‌رود در تمامی مدل‌های پیکسل 9 شاهد استفاده از آن باشیم.

شرکت گوگل قرار است سری پیکسل 9 را به طور رسمی در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) به بازار عرضه خواهد کرد. به زودی تصاویری رسمی نیز این سری گوشی منتشر خواهد شد و در هفته‌های آتی، باید انتظار لو رفتن اطلاعات بیشتری از این مجموعه را داشته باشیم.