گوگل تنها شرکتی است که در سال‌جاری، گوشی‌های تاشوی خود را به بازار عرضه نکرده اما طراحی ظاهری پیکسل 9 پرو فولد، تاشوی موردانتظار این شرکت، دیدنی و خلاقانه خواهد بود.

چندی پیش شرکت سامسونگ گوشی‌های تاشوی پرچم‌دار خود را به بازار عرضه کرد و حال همه منتظر آخرین بازیکن این میدان، یعنی گوگل هستند تا از دستگاه خود رونمایی کند. پیکسل 9 پرو فولد، تاشوی جدید گوگل، قرار است در تاریخ 13 آگوست (23 مرداد) به‌صورت رسمی معرفی شود. بر طبق جدیدترین اطلاعات لو رفته، گوگل هم مانند رقبای چینی قرار است طراحی ظاهری پیکسل 9 پرو فولد را باریک و زیبا انجام دهد و از این لحاظ، گلکسی زد فولد 6 سامسونگ را شکست دهد.

جزئیات مربوط به طراحی ظاهری پیکسل 9 پرو فولد قبل از عرضه، توسط لیکرها لو رفته و می‌توانیم مقایسه‌ای میان این دستگاه و پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 داشته باشیم. ظاهراً ضخامت این گوشی برابر با 10.5 میلی‌متر و ابعاد دقیق آن برابر با 155.2 میلی‌متر در 77.1 میلی‌متر در 10.5 میلی‌متر هنگام بسته شدن است. به عبارتی، تاشوی گوگل حدود 1.6 میلی‌متر باریک‌تر از گلکسی زد فولد 6 خواهد بود.

از طرف دیگر، وزن تاشوی گوگل بیشتر از رقیب خود، یعنی گلکسی زد فولد 6 بوده و برابر با 257 گرم است. تاشوی سامسونگ وزنی برابر با 239 گرم دارد که تقریباً با وزن گلکسی اس 24 اولترا که 232 گرم است، برابری می‌کند. صفحه نمایش داخلی پیکسل 9 پرو فولد برابر با 8 اینچ بوده که کمی بزرگ‌تر از زد فولد 6 است. روشنایی حداکثری این صفحه نمایش به مقدار 2700 نیت می‌رسد که 100 نیت بیشتر از پرچم‌دار سامسونگ بوده و صفحه کاور آن نیز اندازه‌ای برابر با 6.3 اینچ دارد. نسبت تصویر این صفحه نمایش برابر با 20:9 و نسبت تصویر گلکسی زد فولد 6 نیز برابر با 22:9 است.

پیکسل 9 پرو فولد ظاهراً از یک باتری 4650 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که ظرفیتی برابر با 250 میلی‌آمپرساعت بیشتر از رقیب خود یعنی سامسونگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی شایعات نیز عنوان کرده‌اند که تراشه این دستگاه Tensor G4 بوده و 16 گیگابایت رم دارد که باعث می‌شود از زد فولد 6 جلو بزند.

علاوه بر طراحی ظاهری پیکسل 9 پرو فولد، اطلاعاتی از دوربین‌های آن نیز به دستمان رسیده است. این دستگاه یک دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی در پشت، یک دوربین 10.5 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین 10.8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 5 برابری دارد که کیفیت تصاویر شما را دیدنی و فوق‌العاده خواهد کرد. در جلو نیز دو دوربین 10 مگاپیکسلی، یکی بر روی صفحه کاور و دیگری بر روی صفحه اصلی برای سلفی تعبیه شده است. توانایی زوم دوربین تله‌فوتوی گوگل، از سامسونگ پیشی می‌گیرد.

علی‌رغم باریک‌تر بودن، به نظر می‌رسد پیکسل 9 پرو فولد نسبت به گلکسی زد فولد 6 سامسونگ، مجهزتر و پیشرفته‌تر باشد. از طرف دیگر، صفحه نمایش آن بزرگ‌تر بوده و این بدین معناست که گوگل می‌تواند باتری بزرگ‌تر و دوربین‌هایی بهتر را برایش تعبیه کند. با این حال، ممکن است تراشه عالی نداشته باشد زیرا تراشه‌های Tensor در گشته ثابت کرده‌اند که نسبت به Exynos و Snapdragon کندتر بوده و کارایی چندان موثری نیز ارائه نمی‌دهند.

انتظار می‌رود در سال جاری، ساموسنگ با گلکسی زد فولد 6 اسلیم باری دیگر به میدان رقابت بیاید و گوشی مجهزتر و باریک‌تر تحویل دهد که علاقه و توجه کاربران را برانگیزد. تا به این لحظه اطلاعات زیادی از این دستگاه در دست نیست و اگر جزئیات بیشتری به دستمان برسد، با شما کاربران عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت.