تیم IFixit، در‌ بررسی کالبدشکافی از گوشی تاشو گوگل پیکسل 9 پرو فولد، قابلیت تعمیرپذیری بالای آن را مورد تحسین قرار داد.

سازمان پیشرو در زمینه تعمیرپذیری دستگاه‌ها، iFixit، به‌تازگی ویدیویی از کالبدشکافی گوشی تاشوی Google Pixel 9 Pro Fold منتشر کرده‌است. شاهرام مختاری، از اعضای این سازمان، این گوشی را “هیجان‌انگیزترین گوشی تاشویی که تاکنون روی میز کالبدشکافی iFixit دیده‌اند” توصیف می‌کند. توصیف مختاری نشان از نوآوری‌ها و طراحی منحصربه‌فرد گوگل پیکسل 9 پرو فولد دارد که توجه متخصصان iFixit را به‌خود جلب کرده‌است.

کارشناس iFixit در ویدیو و پست وبلاگ مرتبط، تصاویری شفاف و دقیق از اجزای داخلی گوشی و اسکن‌های CT Lumafield از این دستگاه تاشو را به‌نمایش گذاشته است. مختاری در این ویدیو تأکید می‌کند گوگل، راهنماهای رسمی تعمیر و قطعات یدکی گوگل پیکسل 9 پرو را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ اقدامی که نشان از توجه گوگل به‌تعمیرپذیری و افزایش طول عمر این محصول دارد.

تیم iFixit در بررسی خود از گوشی Pixel 9 Pro Fold، به‌قابلیت تعمیرپذیری بالا و طراحی ماژولار آن تاکید کرده‌است. قطعاتی مانند پورت USB-C و جایگاه سیم‌کارت به‌راحتی قابل‌دسترسی و تعویض هستند. همچنین، استفاده از پیچ‌های استاندارد 3IP در‌سراسر گوشی، تعمیر آن را آسان‌تر کرده و مورد‌ تحسین iFixit قرار گرفته است. کارشناسان سازمان iFixit توانستند بدون نیاز به‌ابزار حرارتی و تنها با ابزارهای ساده، صفحه نمایش بیرونی و قاب پشتی گوشی را جدا کنند. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد گوگل در طراحی Pixel 9 Pro Fold به‌تعمیرپذیری آن توجه ویژه‌ای داشته است.

تنها نکته‌ای که iFixit به‌آن انتقاد دارد، این است که باتری‌های 4.68 واتی و 13.4 واتی را نمی‌توان با استفاده از زبانه‌های کششی زیر آن‌ها جدا کرد. مختاری همچنین اشاره کرد امکان جدا کردن صفحه نمایش OLED تاشو بدون آسیب رساندن به‌آن وجود نداشت.

کالبدشکافی پیکسل 9 پرو فولد

علاوه‌بر ارائه یک GIF جذاب از گوشی در‌حال چرخش، پست وبلاگ iFixit یک اسکن تعاملی از Pixel 9 Pro Fold را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اسکن با قابلیت بزرگنمایی و چرخش، امکان بررسی دقیق‌تر و جزئی‌تر اجزای داخلی این گوشی تاشو را فراهم می‌کند. برای دسترسی به این اسکن، کافی‌است به‌انتهای پست وبلاگ مراجعه کنید.