یک منبع آگاه خبری می‌گوید کمپانی گوگل قابلیت اسکرین‌شات را با عملکردی مشابه مایکروسافت Recall عرضه خواهد کرد.

همه عاشق قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های پیکسل گوگل هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. چندی‌پیش، غول آمریکایی از مولد هوش مصنوعی Gemini در کنار دستیار صوتی برای گوشی‌های اندرویدی رونمایی کرد کرد که توجه بسیاری از کارشناسان را جلب کرد. حالا گوگل درحال آماده‌سازی برای رونمایی از قابلیتی مشابه Recall مایکروسافت است.

قابلیت هوش مصنوعی مایکروسافت، Recall، هنگام کار با کامپیوتر به‌طور مداوم از صفحه عکس می‌گیرد و اطلاعات را به‌صورت محلی ذخیره می‌کند. درحال‌حاضر، قابلیت یاد‌شده فقط در کامپیوترهای مجهز به Copilot در دسترس است. اگرچه به نظر برسد Recall حریم خصوصی را به‌خطر می‌اندازد، اما به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی به اطلاعات گذشته دسترسی پیدا کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از Recall در مورد فایلی که روی آن کار می‌کردید به‌سادگی سوال کنید، حتی اگر برنامه مربوطه در‌حال اجرا نباشد. قابلیت جدید گوگل می‌تواند داده‌ها را حفظ کند، چراکه نرم‌افزار به‌طور مداوم آنچه را که در رایانه انجام می‌دهید به‌شکل بومی ذخیره می‌کند.

قابلیت اسکرین‌شات گوگل

براساس تازه‌ترین گزارش وب‌سایت ITHome، گوگل احتمالا قابلیت مشابهی را معرفی کند تا کاربران ازآن بهره‌مند شوند. در میان ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که گوگل قصد رونمایی از آن‌ها را دارد، می‌توان به قابلیت اسکرین‌شات و استودیو اشاره کرد! البته هنوز عملکرد دقیق قابلیت Screenshots مشخص نیست، اما توضیحات ارائه‌شده نشان می‌دهد که شما می‌توانید اطلاعات را از اسکرین‌شات‌های ذخیره‌شده قبلی بازیابی کنید. برخلاف Gemini، مایکروسافت به‌طور خودکار از صفحه عکس می‌گیرد، رویکرد گوگل احتمالا بر آن‌‌است که فقط اطلاعات اسکرین‌شات‌هایی را که خودتان گرفته‌اید جمع‌آوری کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی به شما اجازه می‌دهد اطلاعات را از اسکرین‌شات‌های ذخیره شده قبلی جمع‌آوری کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر دو هفته پیش از مکانی در گوگل مپ اسکرین‌شات گرفته‌اید و نام آن را به خاطر نمی‌آورید، می‌توانید از دستیار هوش مصنوعی گوگل، Gemini، بپرسید «قبلا به چه مکان‌هایی در گوگل مپ نگاه کردم؟» این کار شما را از جستجوی طولانی در گالری برای یافتن مکان مورد نظر بی‌نیاز می‌کند.