برخلاف گزارش‌های قبلی و باوجود چندین ارتقا مهم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند اضافه شدن ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی پیکسل 8a با قیمت ۵۰۰ دلاری برای نسخه پایه عرضه می‌شود.

سال گذشته سری پیکسل ۸ معرفی و راهی بازار شد. این سری به تراشه تنسور G3 مجهز شده بود و به‌دلیل استفاده نکردن از تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون، نمی‌توانست از نظر پردازشی با پرچمداران سامسونگ و شیائومی رقابت کند. بااین حال شرکت گوگل قرار است حدود ۲ هفته دیگر از یک نسخه اقتصادی به‌نام پیکسل 8a رونمایی کند. تاکنون اطلاعات و تصاویر زیادی از پیکسل 8a درز کرده و جزئیات زیادی به‌همراه قیمت آن لو رفته است. براین اساس این دستگاه قرار است با قیمت بالاتری راهی بازار شود، اما امروز گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد قیمت پایه پیکسل 8a افزایش نخواهد یافت.

به‌گزارش استیو همرستوفر که با نام Onleaks هم شناخته شده و افشاگر بسیار معتبری محسوب می‌شود، پیکسل 8a بدون افزایش قیمتی ۱۸ درصدی که پیش از این اعلام شده بود راهی بازار می‌شود. به‌این ترتیب پیکسل 8a در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به‌ترتیب ۵۰۰ و ۵۶۰ دلار قیمت خواهد داشت. شاید فکر کنید ثابت ماندن قیمت یک گوشی میان‌رده یا پرچمدار اقتصادی اهمیت زیادی ندارد، اما درحقیقت پیکسل 8a با چندین ارتقا مختلف همراه شده و به‌این ترتیب بالا رفتن قیمت آن می‌توانست منطقی باشد.

قیمت پایه پیکسل 8a

براساس گزارش‌های متعدد منتشر شده، پیکسل 8a ازنظر پشتیبانی نرم‌افزاری، به ۷ سال به‌روزرسانی اندرویدی مجهز می‌شود. این دستگاه با دوربین مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های متعددی را ازجمله Best Take، Audio Magic Eraser و Night Sight ارائه می‌دهد. علاوه‌برآن هوش مصنوعی قابلیت‌های دیگری را نظیر ترجمه زنده و Circle to Search را دراختیار کاربر می‌گذارد. این قابلیت‌ها پیش از این برای کاربران سری پرچمدار گلکسی S24 عرضه شده بود و اضافه شدن آن به پیکسل 8a می‌تواند نقطه قوت مهمی برای فروش بیشتر آن باشد. ازدیگر قابلیت‌های خاص این دستگاه می‌توان به دریافت گواهی IP67 و سیستم VPN اختصاصی گوگل وان (Google One) اشاره کرد.

ارتقا پیکسل 8a به موارد ذکر شده نرم‌افزاری مانند هوش مصنوعی ختم نمی‌شود و بخش‌های سخت‌افزاری دیگری از این دستگاه مانند نمایشگر، پردازنده و باتری آن ارتقا خواهد یافت. درانتها یادآوری می‌شود تصاویر لو رفته نشان داد پیکسل 8a در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز نعنایی روشن راهی بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط: