تصویر پیکسل 8a به اشتباه در تبلیغات Google Fi منتشر شد که ظاهر این دستگاه را قبل از معرفی رسمی به‌نمایش گذاشت.

طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی درباره میان‌رده بعدی گوگل به‌نام پیکسل 8a منتشر شده و بخش زیادی از مشخصات آن را شامل تراشه، نمایشگر و دوربین در اختیار قرار داد. این دستگاه قرار است در آینده به عنوان عضو جدید سری پیکسل ۸ معرفی شده و راهی بازار شود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که ظاهر این دستگاه را به‌نمایش می‌گذارد.

به‌گزارش Gizmochina، گوشی پیکسل 8a در تبلیغات برای سرویس مخابراتی Fi Wireless به نمایش گذاشته شده است. این دستگاه در ۲ رنگ آبی و سفید به‌نمایش گذاشته شده و در پنل پشتی ماژول دوربین دوگانه دیده می‌شود. البته پیکسل ۸ هم به ماژول دوربین دوگانه مجهز شده، اما شواهد دیگری نشان می‌دهد این دستگاه پیکسل ۸ نبوده و با‌همان پیکسل 8a مواجه هستیم. درحقیقت پیکسل ۸ نه در رنگ آبی و نه در رنگ سفید عرضه نشد.

تصویر پیکسل 8a

علاوه‌بر آن محل قرارگیری میکروفون کنار دوربین‌ها متفاوت است و بنابراین قطعا پیکسل ۸ نیست. بنابراین کاملا مشخص شد که این دستگاه همان پیکسل 8a ست. هنوز مشخص نیست چرا قبل از معرفی رسمی از تصاویر پیکسل 8a در تبلیغات استفاده شده، بااین حال احتمالا نبود هماهنگی باعث شده این تاویر منتشر شود. همچنین در تبلیغ Google Fi به مشخصات فنی پیکسل 8a اشاره نشده و تمرکز آن روی قیمت‌های سرویس است.

براساس شایعات قبلی پیکسل 8a به نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با پشتیبانی از رزولوشن +Full HD و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. این دستگاه از تراشه تنسور G3 که در پیکسل ۸ و ۸ پرو استفاده شده بود بهره می‌برد که درکنار آن حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قرار می‌گیرد. برای عکاسی و فیلم‌برداری، این دستگاه به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در پانچ هول روی نمایشگر آن قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر پیش‌از این شایعاتی درباره افرودی شارژ سریع ۲۷ واتی برای جایگزین شدن شارژ ۱۸ واتی شنیده شده بود. این ارتقا بسیار ضروری به‌نظر رسیده و حتی در نسل قبلی گوشی‌های سری پیکسل A یکی از نقاط ضعف محسوب می‌شد.

اخبار مرتبط: