یک منبع آگاه اعلام کرد که اپلیکیشن دوربین سری گوگل پیکسل ۸ با رابط کاربری جدید و قابلیت‌های پیشرفته‌تر عرضه خواهد شد.

کمپانی آمریکایی گوگل قصد دارد رابط کاربری دوربین گوشی‌های پیکسل را با عرضه سری پیکسل ۸ در مهرماه تغییر اساسی دهد. یک منبع داخلی ناشناس از گوگل طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری «Android Authority» بیان کرد رابط کاربری اپلیکیشن دوربین سری گوگل پیکسل ۸ از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدتری برخوردار می‌شود تا خروجی عکس‌ها بسیار باکیفیت‌تر از نسل‌های گذشته شود؛ همچنین منبع خبری یادشده عکس‌های جدیدی از رابط کاربری را دراختیار این خبرگزاری قرار داد که به‌وضوح تغییرات را نشان می‌دهد.

باتوجه‌به عکس، اکنون اگر کاربران صفحه‌نمایش دستگاه را به‌سمت پایین بکشند وارد تنظیمات دوربین می‌شوند، اما با رابط کاربری جدید، یک جابه‌جایی کوچک صورت گرفته و حالا کاربران باید صفحه‌‌ را به‌سمت بالا بکشند تا تنظیمات دوربین برای آن‌ها ظاهر شود. همچنین، برنامه دوربین سری پیکسل ۸ از روش جدید برای باز کردن حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری برخوردار می‌شود. منو چرخشی اپلیکیشن دوربین شامل گزینه‌هایی برای عکاسی پرتره، واید و حالت فیلم‌برداری می‌شود؛ ویدئو از حالت‌های بیشتری مانند حالت اسلوموشن و پانوراما پشتیبانی می‌کند که نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر این سری با نسل گذشته است.

دوربین سری گوگل پیکسل ۸

اگر دقت بیشتری به تصویر وسط و سمت راست داشته باشید متوجه می‌شوید نماد عکس‌برداری و فیلم‌برداری زیر نوار چرخشی دوربین قرار گرفته که با انتخاب هریک از آن‌ها حالت‌های پیشرفته برای شما ظاهر می‌شود. برای مثال، با انتخاب گزینه فیلم‌برداری می‌توانید از حالت سینمایی استفاده کنید تا ویدئوها جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر ثبت شوند؛ این ویژگی که با سری پیکسل ۵ معرفی شد اکنون با نام «Pan» در رابط کاربری جدید سری پیکسل ۸ شناخته می‌شود.

علاوه‌براین، رابط کاربری سه‌حالت جدید برای لرزش‌گیر و تثبیت‌کننده ویدئوها معرفی می‌کند که شامل گزینه‌های استاندارد، فعال و قفل‌شده می‌شود. درحالت عکاسی نیز قبلا گزینه‌های پیشرفته‌ای زیر تب‌های Motion، Long Exposure و Action Pan وجود داشت، اما اکنون هریک از این تب‌ها به‌‌صورت جداگانه با قابلیت‌های پیشرفته‌تر در رابط کاربری جدید معرفی خواهند شد.

براساس آخرین گزارش‌ها، پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل نسل دوم پشتیبانی می‌کنند، اما نسخه پرو از سنسور اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 برخوردار می‌شود که اکنون به‌عنوان سنسور اصلی گوگل پیکسل 7a مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین یک سنسور ToF برای فوکوس خودکار وجود خواهد داشت که اطلاعات چندانی از آن دردسترس نیست.

کمپانی گوگل روی پردازش نرم‌افزاری عکس‌ها کار می‌کند و با قابلیت «Staggered HDR» تصاویر سریع‌تر ثبت می‌شود و نویزهای موجود در تصویر به‌شدت کاهش می‌یابد. ویژگی مذکور زمان لازم برای گرفتن فریم‌های مختلف را کاهش می‌دهد؛ البته این موضوع بنابر صحنه‌ها و موقعیت‌ها تغییر می‌کند. شایعات نشان می‌دهد دوربین سری پیکسل ۸ می‌تواند عکس‌های بسیار باکیفیتی در شرایط نوری کم بگیرد که آن را به یک پرچمدار واقعی تبدیل می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم پردازشی می‌توان به «Segmentation AWB» اشاره کرد که تکنیک‌های جدید در عکاسی محسوب می‌شود. کاربران با استفاده از چنین قابلیتی می‌توانند تصاویری ثبت کنند که بسیار دقیق‌تر و باکیفیت‌تر از قبل است. سیستم نرم‌افزاری گوگل برای پردازش عکس‌ها یکی از عمده دلایلی به‌حساب می‌آید که گوشی‌های پیکسل را دربخش سیستم دوربین به‌عنوان یک مدعی در بازار معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط: مشخصات فنی پیکسل ۸ پرو در توییتر افشا شد