امروز طرح گوگل پیکسل ۸ پرو در رندرهای CAD منتشر شده و از نظر ظاهری همان طراحی نسل قبلی خود را حفظ کرده است. هنوز برای پرداختن به این رندرها خیلی زود است، زیرا پیکسل 8 قرار است در مهر ماه ۱۴۰۲ عرضه شود. اما ممکن است گوگل ۲۰ اردیبهشت در مراسم Google I/O، این گوشی را معرفی کند، درست مانند کاری که سال گذشته برای پیکسل ۷ پرو انجام داد.

طرح پیکسل ۸ پرو در مقایسه با پیکسل 7 پرو گوشه‌های گردتری دارد و ماژول دوربین آن نیز متفاوت است. به نظر می‌رسد گوگل تصمیم گرفته هر سه دوربین را در یک مدار بیضی شکل فلزی قرار دهد. همچنین یک سنسور جدید زیر فلاش وجود دارد.

ابعاد پیکسل ۸ پرو ۱۶۲.۶ × ۷۶.۵ × ۸.۷ میلی‌متر است و ضخامت آن در برجستگی دوربین حدود ۱۲ میلی‌متر است. گفته می‌شود صفحه نمایش حدود ۶.۵۲ اینچ اندازه دارد و کوچک‌تر از پیکسل ۷ پرو است، که ظاهرا به گوشه‌های گرد این دستگاه مربوط می‌شود. همچنین دکمه‌های پاور و صدا در سمت راست، درگاه USB-C و بلندگو در پایین، و شیار سیم‌کارت سمت چپ قرار گرفته است.

انتظار می‌رود پیکسل ۸ پرو به تراشه Google Tensor G3 مجهز شود که شایعه شده بر اساس Exynos ۲۳۰۰ معرفی ‌نشده سامسونگ ساخته شده و از معماری ۳ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند. این ویژگی می‌تواند عملکرد و کارایی را در مقایسه با Tensor G2 با معماری ۵ نانومتری بهبود بخشد.

زمان عرضه پیکسل 7a و پیکسل فولد

با انتشار اخبار مبتنی بر عرضه زود هنگام، خبر عرضه گوشی پیکسل 7a دو بار در دو روز گذشته به بیرون درز کرده و اکنون گزارش جدیدی از یک منبع خبری نشان می‌دهد که این دستگاه و پیکسل فولد هم‌زمان در خرداد ماه عرضه خواهند شد.

گوشی پیکسل فولد در دو نسخه با رنگ کربنی و کرمی عرضه خواهد شد و تنها با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود. طبق شایعات قیمت این گوشی چیزی در حدود ۱۷۰۰ یورو برای عرضه جهانی اعلام شده است.

از سوی دیگر، شایعه شده است که پیکسل 7a با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در رنگ‌های آبی و کربنی عرضه می‌شود. انتظار می‌رود قیمت این گوشی در اروپا حدود ۵۰۰ یورو باشد. ظاهرا هر دو گوشی پیکسل فولد و پیکسل 7a قرار است در مراسم ۲۰۲۳ Google I/O معرفی شوند.

اخبار مرتبط: مشخصات فنی گوشی پیکسل 7a