مدت زیادی از عرضه سری جدید دستگاه‌های پیکسل نگذشته و حالا، مشکلاتی در مورد سیستم تشخیص چهره پیکسل ۸ پرو و دقت آن به وجود آمده است.

طبق اخبار اعلام شده توسط گوگل، سیستم تشخیص چهره پیکسل ۸ پرو تنها از سنسور دوربین استفاده می‌کند. این موضوع در دستگاه‌های دیگر هم وجود دارد اما نکته‌ای که باعث برتری پیکسل ۸ پرو نسبت به رقبا می‌شود، توانایی‌های هوش مصنوعی آن است.

طبق اعلام گوگل، تراشه تنسور توانایی بالایی در بخش هوش مصنوعی دارد و می‌تواند در زمینه‌های زیادی کاربردی باشد که یکی از آن‌ها، بالاتر بردن امنیت دستگاه است. سیستم تشخیص چهره پیکسل ۸ پرو از تراشه دستگاه کمک می‌گیرد و یک نقشه سه‌بعدی از صورت کاربر را تولید می‌کند که می‌تواند در امنیت دستگاه بسیار تاثیر‌گذار باشد.

نکته‌ای که گوگل سعی داشت اعلام کند، این بود که پیکسل ۸ پرو می‌تواند امنیتی در حد فیس آیدی اپل داشته باشد بدون اینکه از تمامی سنسور‌های مورد نیاز استفاده کند. این موضوع در ابتدا بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید اما حالا کاربران نظرات دیگری را نسبت به آن اعلام کرده‌اند.

سنسور تشخیص چهره پیکسل ۸ پرو

گزارش جدیدی که در ردیت منتشر شده نشان می‌دهد که یک کاربر پس از خرید پیکسل ۸ پرو و راه‌اندازی آن، گوشی را به دست برادر خود داده و متوجه این موضوع شده که قفل دستگاه با چهره برادرش باز می‌شود. این کار چند بار تکرار شده و هربار دستگاه با صورت برادر مالک باز شده که هردو آن‌ها را شگفت‌زده کرده است.

نکته جالب اینجاست که برادر مالک در همان زمان این کار را با پیکسل ۷ پرو برادرش انجام داد و دستگاه باز نشد. تکرار این امتحانات نشان داد که با وجود بزرگ‌نمایی‌های گوگل، سیستم تشخیص چهره نسل قبلی دستگاه‌های این شرکت بهتر از نسل فعلی عمل می‌کنند و امنیت سری ۸ به اندازه اعلام شده توسط گوگل نیست.

جذابیت ماجرا این است که این دو شخص برادران دوقلو نیستند و چهره آن‌ها به وضوح متفاوت است. این گزارش در گذشته تکرار نشده و این اولین باری است که شاهد گزارش این مشکل هستیم. نظر شما در مورد مشکل سیستم تشخیص چهره پیکسل ۸ پرو چیست؟ آیا گوگل می‌تواند این ایراد را رفع کند؟

مطالب مرتبط: