شرکت گوگل در آستانه برگزاری گنفرانس Google I/O خبرساز شده است. زیرا قبل از برگزاری مراسم و معرفی محصولات، شاهد افشاگری‌های زیادی از گوشی‌های این شرکت تاکنون بوده‌ایم. روز گذشته نیز یک ویدئو کالبدشکافی پیکسل 7a در یوتیوب منتشر شد. ویدئویی که توسط افشاگر معروف PBKreviews منتشر شده، تمامی قطعات گوشی را از هم جدا می‌کند و اجزای داخلی و طراحی آن را برای کاربران و علاقه‌مندان گوشی‌های گوگل آشکار می‌کند.

طبق این ویدئو، پیکسل 7a دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی است. پردازنده انحصاری تنسور G2 به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 و پرندازنده گرافیکی Mali-G710 MP7 از دیگر مشخصات این دستگاه محسوب می‌شود. این دستگاه همچنین دارای ماژول دوربین دوگانه است که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر و سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی می‌شود. در ادامه پیکسل 7a به یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود و از شارژ سیمی ۲۰ واتی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

یکی از جنبه‌های جالب ویدئو کالبدشکافی پیکسل 7a این است که پنل پشتی گوشی جنس پلاستیکی دارد. در حالیکه پنل پشتی همه دستگاه‌های پیکسل نسل گذشته شیشه‌ای بودند، این موضوع می‌تواند اقدامی برای کاهش هزینه توسط گوگل تلقی شود، زیرا پلاستیک معمولا ارزان‌تر از شیشه است.

باتری و برد اصلی گوگل پیکسل 7a

به طور کلی، به نظر می‌رسد پیکسل 7a یک دستگاه میان رده کاربردی خواهد بود که برای مصرف کنندگانی که به دنبال یک گوشی هوشمند قدرتمند و مقرون به‌صرفه هستند، جذاب باشد. با مشخصات چشمگیر و طراحی زیبا، باید ببینیم که این دستگاه در زمان عرضه، چگونه در برابر سایر دستگاه‌های هم رده خود به رقابت ادامه می‌دهد.

نظر شما در مورد گوشی Pixel 7a چیست؟ آیا این گوشی با توجه به این مشخصات فنی، ارزش خردید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: تاریخ عرضه گوگل پیکسل 7a مشخص شد