چندی پیش در ماه ژانویه، وبسایت Android Authority گزارشی از وجود قابلیت جدید گوگل فوتوز که My Week نام دارد، منتشر کرد. حال این وبسایت توانسته قابلیت مذکور را پیش از عرضه رسمی فعال کند و متوجه شد که شباهت‌هایی آشکار با اپلیکیشنی به نام Retro دارد.

قابلیت My Week که تا به این لحظه هنوز به صورت رسمی در دسترس قرار نگرفته، ظاهراً به کاربران اجازه می‌دهد که برخی عکس‌های خاصی که در طی هفته گرفته‌اند را با گروهی از دوستان و خانواده خود در قالب یک هایلایت به اشتراک بگذارند. این قابلیت، اجازه می‌دهد عزیزان شما از وضعیت‌تان در طول هفته به صورت اتوماتیک خبردار شوند و عکس‌ها نیز توسط خود این برنامه انتخاب و به افراد مدنظرتان نمایش داده می‌شود.

قابلیت My Week در گوگل فوتوز

قابلیت جدید گوگل فوتوز هدفش کاملاً مشابه اپلیکیشنی کاربردی و جذاب به نام Retro است. جالب است بدانید که شباهت فقط در هدف و کاربرد این دو خلاصه نمی‌شود بلکه حتی رابط کاربری این قابلیت جدید نیز شباهتی انکار نشدنی به اپلیکیشن مذکور دارد. رایان آلسن، خالق Retro در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، در مورد قابلیت جدید گوگل فوتوز به شکلی طعنه‌آمیز نوشت که ظاهر آن بسیار آشنا به نظر می‌رسد! در پستی دیگر نیز وی تصاویری از مقایسه Retro و این قابلیت را به اشتراک گذاشته که شباهت میانشان به طرز واضحی به چشم می‌آید.

شاید برخی این تقلیدها را عملی پسندیده و حتی نوعی افتخار به حساب بیاورند اما به نظر نمی‌رسد که خالق اپلیکیشن Retro از این که شرکتی بزرگ که عملاً غولی در زمینه تکنولوژی به حساب می‌آید، شروع به دزدیدن ایده اولیه آنان کند. مدیر عامل Retro در طی صحبتی که با TechCrunch داشت، اظهار خوشبینی نموده و عنوان کرد که انتظار می‌رود این نسخه اولیه قابلیت جدید گوگل فوتوز باشد و به احتمال زیاد، نسخه‌ای که برای عموم عرضه خواهد شد، با این ورژن تفاوت‌هایی عمده خواهد داشت. وی اعلام کرد که این به طور قطع نسخه اولیه بوده و شرکت گوگل نمی‌خواهد با به اشتراک گذاشتن این تصاویر در ایکس، قضاوت شود.

Goole Photos My Week

از طرف دیگر، خطر رقابت و همچنین کپی برداری گوگل از Retro توسط مدیر عامل آن نادیده گرفته نمی‌شود و اگر نسخه نهایی نیز مشابه عکس‌هایی باشد که امروز به بیرون درز کرده‌اند، شرایط به طور قطع تغییر خواهد کرد. باید منتظر بمانیم تا شرکت گوگل به صورت رسمی از قابلیت My Week رونمایی کند تا ببینیم آیا واقعاً نسخه نهایی دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر.