به‌نظر می‌رسد تغییرات اپلیکیشن گوگل Photos جدی‌تر از تصورمان است زیرا امروز یکی از بخش‌های پرکاربرد آن حذف و با آپشنی جدید به نام Collections جایگزین شد.

شرکت گوگل قسمت Library را با Collections جایگزین کرد و به ادعای خود، با این تغییرات، یافتن محتوای مدنظرتان ساده‌تر از همیشه خواهد شد. در این قسمت، می‌توانید به تمامی آلبوم‌هایتان یکجا دسترسی داشته باشید و دیگر دنبال تصاویر خود نگردید. از جمله آلبوم‌های موجود در این بخش می‌توان به موارد شخصی، موارد به اشتراک گذاشته، پوشه‌هایی برای افراد مختلف، حیوانات خانگی، مکان‌های مختلف و… اشاره کرد.

تغییرات اپلیکیشن گوگل Photos در راستای آمدن دستیاری جدید به نام Ask Photos است که بر اساس هوش مصنوعی جمینای ساخته شده است. به گفته مدیر عامل گوگل، در تاریخ نامشخصی در تابستان سال جاری، این دستیار جدید مهمان گوشی‌های این شرکت خواهد شد. به گفته وبسایت 9to5Google که بررسی کاملی از این اپلیکیشن انجام دادند، بخش جستجو نیز دگرگون شده و حال به جای تصاویر، لیستی ظاهر می‌شود که گزینه‌هایی چون اسکرین‌شات، سلفی و… در آن دیده می‌شود تا تصاویرتان را سریع‌تر و بهتر بیابید.

 آپشنی جدید به نام Collections

بخش Collections در حال حاضر در دسترس کاربران اپلیکیشن گوگل Photos قرار دارد و علاقمندان می‌توانند با آپدیت این اپلیکیشن در اندروید یا iOS از این ویژگی جدید بهره‌مند شوند. لازم به‌ذکر است که عرضه آن برای مناطق مختلف ممکن است کمی طول بکشد پس توصیه می‌شود اگر آپدیتی برایتان ظاهر نشده، در چند روز آینده مجددا امتحان کنید.

با رفتن به قسمت Collections و کلیک بر روی گزینه Albums، می‌توانید محتوای به‌نمایش درآمده را از بین گزینه‌های All، Shared with me و My albums انتخاب کنید. دو پوشه Favorites و Trash نیز در بالا نمایش داده می‌شوند اما جایشان بستگی به تعامل شما، ممکن است عوض شود و گزینه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنید، بالاتر قرار بگیرد. به دنبال درخواست‌های متعدد و اعتراضات کاربران مبنی بر قرار گرفتن پوشه تصاویر مخفی و قفل شده، دیگر این قسمت در بالای صفحه به نمایش درنمی‌آید و به معنای واقعی کلمه مخفی شده است.

یکی دیگر از تغییرات اپلیکیشن گوگل Photos حذف قسمت Utilities است اما نگران نباشید، ابزارهای کاربردی موجود در آن، به بخش‌های دیگر منتقل شده‌اند. برای مثال، گزینه ساخت یک پوشه مخفی و قفل شده، حال به پایین‌ترین قسمت در بخش Collections منتقل شده است. گزینه اضافه کردن تصاویر و خلق آلبوم، کلاژ و هایلایت کردن ویدئوها نیز با کلیک روی دکمه + در دسترس است. بخش‌هایی چون خالی کردن حافظه و… نیز با کلیک بر روی آیکون پروفایلتان ظاهر می‌شوند.