ویژگی Passkeys به سرعت در حال تبدیل شدن به آینده امنیت آنلاین است و گوگل داده‌هایی برای پشتیبانی از این ادعا دارد. در مطالعات اخیر، گوگل دریافته است که با استفاده از Passkeys به جای رمز‌های عبور سنتی، کاربران کمتر دچار نقض امنیتی می‌شوند. این رمزهای عبور کدهای منحصر به‌فردی هستند که برای هر کاربر ایجاد می‌شوند و برای احراز هویت آن‌ها هنگام ورود به حساب‌های آنلاین استفاده می‌شوند.

مزایای Passkeys بسیار زیاد است. اول از همه، آن‌ها بسیار امن‌تر از رمزهای عبور سنتی و حتی احراز هویت دو مرحله‌ای هستند. ویژگی Passkeys با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ای تولید می‌شوند که حدس زدن یا هک آن‌ها را عملا غیرممکن می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که Passkeys برای هر کاربر منحصر به‌فرد است، هکرها نمی‌توانند با هک سرور‌های گوگل به آن را بدزدند.

یکی دیگر از مزایای Passkeys این است که استفاده از آن‌ها برای کاربران راحت‌تر است. با گذرواژه‌های سنتی، کاربران اغلب باید چندین رمز عبور مختلف را برای حساب‌های مختلف به خاطر بسپارند. این موضوع می‌تواند دردسرساز باشد، به‌خصوص اگر آن‌ها یک رمز عبور را فراموش کرده و مجبور به انجام فرآیند بازنشانی آن شوند.

آنالیز نمودار زمانی ورود به سیستم گوگل

داده‌های گوگل همچنین نشان می‌دهد که کلیدهای عبور در جلوگیری از تصاحب حساب‌ها موثرتر هستند. در این مطالعه، گوگل دریافت که اگر کاربران که از ویژگی Passkeys استفاده کنند، در جلوگیری از تصاحب حساب ۱۰۰ درصد موفق خواهند بود. همچنین گوگل می‌گوید که میانگین زمان ورود به سیستم ۱۴.۹ ثانیه با Passkeys انجام می‌پذیرد، در حالی که رمز عبور های سنتی دو برابر بیشتر طول می‌کشد و میانگین آن ۳۰.۴ ثانیه است.

Passkeys همچنین در برابر حملات فیشینگ مقاومت بیشتری دارند. حملات فیشینگ زمانی اتفاق می‌افتد که هکرها سعی می‌کنند با ظاهر کردن یک وب‌سایت یا سرویس قانونی، کاربران را فریب دهند تا هویت و اطلاعات بانکی خود را فاش کنند. از آنجایی که Passkeys کدهای منحصر به‌فردی هستند که قابل تکرار نیستند، دستیابی به آن‌ها از طریق حملات فیشینگ برای هکرها بسیار دشوارتر خواهد بود.

اخبار مرتبط: گوگل گزینه ارسال سریع تصاویر را به RCS اضافه کرد