به تازگی گزینه جدیدی به نام "ارسال سریع‌تر عکس‌ها" (Send photos faster) در منوی تنظیمات Google Messages پیدا شده است که کاربران می‌توانند به صورت دستی آن را فعال یا غیرفعال کنند. در توضیح قابلیت جدید ارسال سریع تصاویر در RCS آمده است که با استفاده از آن می‌توانید رزولوشن عکس‌ها را کاهش داده و آن‌ها را سریع‌تر ارسال کنید.

با روشن کردن این گزینه عملا کیفیت بالای عکس‌های خود را فدا می‌کنید اما می‌توانید آنها را با سرعت بیشتری در پیام‌رسان RCS (پیام‌رسان داخلی گوگل) ارسال نمایید. از آنجایی که همین حالا هم می‌توان عکس‌هایی با روزولشن پایین را از طریق پیامک (SMS) ارسال کرد، قابلیت Send photos faster تنها در محیط‌هایی فعال می‌شود که سیگنال آنتن و سرعت داده‌های سیم‌کارت کاربر بسیار پایین است.

RCS در واقع ورژن iMessage گوگل است که به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد تا با تعداد کاراکترهای بالا، به صورت رمزگذاری شده با یکدیگر چت کنند (نوعی پیامک اندرویدی). کاربران اندرویدی می‌توانند با استفاده از RCS عکس‌ها و ویدئوهایی با کیفیت بالا برای یکدیگر ارسال نمایند. اما درست مانند iMessage اپل، زمانی که یکی از طرفین به جای اندروید از iOS استفاده کند، تمام قابلیت‌های RCS غیرفعال می‌شوند. دقت داشته باشید که اگر کاربران اندرویدی در حال استفاده از نرم‌افزار Google Messages نباشند، نمی‌توانند از قابلیت‌های RCS استفاده کنند.

قابلیت ارسال سریعتر عکس ها در Google Messages

گزینه جدید "ارسال سریع‌تر عکس‌ها" بیشتر در جاهایی به کار می‌آید که سرعت داده‌های گوشی تلفن همراه پایین است. در چنین شرایطی این قابلیت به صورت خودکار فعال شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا رزولوشن عکس‌ها را پایین آورده و آنها را با سرعت بیشتری برای مخاطب خود ارسال کند.

البته این قابلیت هنوز به صورت عمومی در دسترس کاربران Google Messages قرار نگرفته است. برای اینکه ببینید آیا گزینه "ارسال سریع‌تر عکس‌ها" برای شما فعال شده یا خیر، کافی است برنامه Google Messages را روی گوشی خود باز کرده و روی عکس پروفایل خود در سمت راست بار جستجو، بالای صفحه‌نمایش ضربه بزنید. حال روی گزینه تنظیمات پیام‌ها (Messages settings) ضربه بزنید. اگر این قابلیت برای شما فعال شده باشد، در پنجمین گزینه از بالا آن را مشاهده خواهید کرد.

خبر مرتبط: تغییرات گوگل در ساختار پیام‌ های RCS