گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی گوگل برای حفظ حریم خصوصی کاربران از قابلیت جدیدی به‌نام Private Space در سیستم‌عامل اندروید رونمایی کرده که به‌کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از آن اطلاعات شخصی شامل اسناد و محتوای رسانه‌ای را پنهان کنند.

همان‌طورکه می‌دانید، طی سال‌های گذشته، تعدادی از کمپانی‌های بزرگ مانند شیائومی و سامسونگ از قابلیت‌هایی برای پنهان‌سازی اسناد و مدارک مهم یا محتوای رسانه‌ای خصوصی برخوردار بودند که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانستند به‌صورت محدود حریم خصوصی‌شان را حفظ کنند. باوجوداین، کمپانی گوگل برای گسترش ویژگی‌های سیستم‌عامل اندروید از قابلیت Private Space رونمایی کرد که عملکرد متفاوتی درمقایسه‌با ویژگی‌های رابط کاربری سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی دارد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

قابلیت Private Space برای پنهان کردن اپلیکیشن‌ها

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی گوگل از قابلیت Private Space یا فضای خصوصی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی رونمایی کرد، اما اکنون این قابلیت تنها برای گوشی‌های هوشمند پیکسل دردسترس است و احتمالا در آپدیت‌های بعدی برای سایر گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شود. همان‌طورکه در اسکرین‌شات مشاهده می‌کنید Private Space می‌تواند ویژگی‌های جالبی را برای حفظ حریم خصوصی و اطلاعات برای کاربران به‌همراه بیاورد.

باتوجه‌به بررسی‌ها، این قابلیت به‌صورت رسمی فعال نیست، اما درصورت فعال‌سازی توسط کمپانی گوگل، کاربران می‌توانند با باز کردن منو تنظیمات وارد Security & privacy شده گزینه Private Space را انتخاب کنند. همچنین، برای درک بهتر قابلیت فضای خصوصی و کارایی آن روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانید تمام تصاویر را به‌صورت دقیق و کامل مشاهده کنید؛ کارشناسان اظهار می‌کنند این ویژگی‌ یکی از بهترین گزینه‌های امنیتی محسوب می‌شود که توسط تیم نرم‌افزاری گوگل توسعه یافته است.

قابلیت Private Space برای پنهان کردن اپلیکیشن‌ها

پیش‌تر ذکر کردیم، قابلیت فضای خصوصی یا Private Space شباهت زیادی به پوشه امن سامسونگ دارد، اما امکانات و کارایی بیشتری دارد که می‌تواند تمام برنامه‌ها را به‌صورت کامل با فرمت‌های مختلف پوشش داده و پنهان کند. درحقیقت، اگر از Secure Folder استفاده کرده باشید به‌احتمال زیاد می‌توانید کاملا با این قابلیت سیستم‌عامل اندروید ارتباط برقرار کنید؛ همچنین باید خاطرنشان کنیم، شما قادر هستید اطلاعات مرورگرتان را پنهان کنید.

اخبار مرتبط: