این هفته 30 سالگی سرویس پیام کوتاه یا پیامک است. برای جشن گرفتن، شرکت گوگل اعلام کرد که در هفته‌های آینده، برنامه پیام‌های این شرکت رمزگذاری سرتاسری را برای چت‌های گروهی ارائه می‌کند. چند سالی است که این قابلیت برای مکالمات تک‌به‌تک قابل‌دسترسی است. رمزگذاری سرتاسری برای چت‌های گروهی فقط برای کاربران Messages که برای برنامه بتا ثبت‌نام کرده‌اند قابل‌دسترسی می باشد، بنابراین برای امتحان کردن آن باید این کار را انجام دهید. گوگل Message نیز آپدیت شده است که در ادامه میتوانید بخوانید.

گوگل همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن Messages به‌زودی این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران به پیام‌های RCS (خدمات ارتباط غنی) با هر ایموجی واکنش نشان دهند، علاوه بر آن رمزگذاری سرتاسر برای چت‌های گروهی را اعلام می‌کند. واتس اپ اخیراً قابلیتی از همین نوع را اجرا کرده است. برای افرادی که نمی‌دانند، RCS به‌سادگی یک پیام کوتاه پیشرفته است.

پیام‌های SMS بسیاری از ویژگی‌هایی که گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهند را از دست می‌دهد، اما RCS به شما امکان می‌دهد از طریق Wi-Fi پیامک ارسال کنید، تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بالا دریافت و ارسال کنید، شاخص‌های تایپ را ببینید و رسیدها را در زمان واقعی بخوانید، اضافه یا حذف کردن دوستان از چت‌های گروهی و موارد دیگر.

تولد ۳۰ سالگی گوگل مسیج

مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید، چه کسی تلفن شمارا ساخته یا از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کند، RCS برای کاربر روی هر تلفنی طراحی‌شده است. درنتیجه، با استفاده از گوگل Message می‌توانید از همان تجربه پیام کوتاه در هر تلفنی لذت ببرید. به گفته گوگل، به‌استثنای اپل، تمامی اپراتورها و سازندگان اصلی موبایل RCS را به‌عنوان استاندارد پذیرفته‌اند، که همچنین از سالگرد پیامک به‌عنوان فرصتی برای انتقاد از اپل برای عدم پذیرش RCS استفاده کرد.

اپل همچنان به پیامک تکیه می‌کند و از استفاده از RCS خودداری می‌کند، و در دهه 1990، زمانی که افراد دارای آیفون به مردم با تلفن‌های اندرویدی پیام می‌دادند، پیام‌رسانی گیر کرد. گوگل ابتکارات مختلفی را برای برجسته کردن مزایای RCS آغاز کرده است و ماه‌ها است که استفاده از آن را تبلیغ می‌کند. غول کوپرتینویی برای تغییر به RCS تحت‌فشار بوده است، اما این شرکت مصمم است که به iMessage ادامه دهد. تماشای روند این توسعه جذاب خواهد بود.

اخبار مرتبط: